نظام اسلامی، دین را از سیاست جدا نمی‌کند

مدیر موسسه آوای بیداری خوزستان گفت: نظامی می‌تواند مدعی اسلام باشد که دین را از سیاست جدا نکند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمد سیاه پوش، مدیر موسسه آوای بیداری خوزستان در نشست علمی تخصصی امواج انقلاب که با همکاری اتحادیه علوم سیاسی کشور در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار گردید، گفت: نظامی می تواند بگوید من اسلامی هستم که دین را از سیاست جدا نکند زیرا هرگز این چنین نبوده و جمهوری اسلامی نیز هم به مردم و هم به جهانیان اثبات کرد که دین از سیاست تفکیک پذیر نیست بر عکس غرب که راه اشتباه را در پیش گرفته است. دوره قرون وسطی، مردم را تفتیش عقاید می کردند و حالا دین را به حاشیه رانده اند.

نظام اسلامی، دین را از سیاست جدا نمی کند

وی افزود: هیچ حکومتی به راحتی اجازه سرنگونی خودش را نمی دهد چه بر حق باشد و چه باطل و در مقابل توپ و تفنگ و اسلحه، گُل نشان نمی دهد که شاید بتوان از این منظر استبداد را امری طبیعی قلمداد کرد.

سیاهپوش با اشاره با اینکه آزادی یکی از دستاوردهای جمهوری اسلامی بعد از انقلاب است بیان داشت: آزادی گاهی به معنای سلب آرامش از یک ملت است، برای مثال اگر به گروه های تندرو و تروریستی اجازه بیان و ظهور و بروز داده شود قطعا موجب ناامن شدن و سلب آزادی می گردند.

نظام اسلامی، دین را از سیاست جدا نمی کند

مدیر موسسه آوای بیداری خوزستان اظهار کرد: حفظ این خاک از دست دشمنان، تبدیل ایران به قدرت نظامی و قدرت برتر منطقه، محکم کردن اتحاد اقوام نیز از دیگر دستاوردهای انقلاب هستند. البته ما انتظار نداشتیم در سالگرد ۴۰ سالگی انقلاب مردم سر صف گوشت بایستند.
انتهای پیام/ ن

جدایی دیانت از سیاست در نظام اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.