گاردین: قدرت‌های اروپایی در نشست ورشو حضور محدودی خواهند داشت

گاردین نوشت تصمیم اروپایی‌ها برای حضور کمرنگ در نشست ضدایرانی ورشو، بیانگر خشم آن‌ها نسبت به سیاست‌های یکجانبه آمریکا در قبال ایران و سوریه است.

گاردین: قدرت‌های اروپایی در نشست ورشو حضور محدودی خواهند داشتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی نوشت قدرت‌های اروپایی در نشست ضدایرانی آمریکا در ورشو، پایتخت لهستان که روز چهارشنبه آغاز می‌شود، حضور محدودی خواهند داشت.

در ادامه این گزارش آمده است مشارکت کمرنگ اروپایی‌ها در این همایش، بیانگر خشم آن‌ها نسبت به سیاست‌های یکجانبه آمریکا در قبال ایران و سوریه است.

گاردین می‌افزاید جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس، قرار است این نشست را در نیمه راه به بهانه رسیدگی به مسائل مربوط به برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) ترک کند. فرانسه نیز یکی از کارمندان دولتی را روانه این مذاکرات می‌کند. آلمان هم دستیار وزیر خارجه خود را به این همایش می‌فرستد.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، این نشست را که به اصطلاح برای بررسی مسائل خاورمیانه برگزار می‌شود، اما در واقع یک همایش ضدایرانی است، تحریم کرده است.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، پیش از اعلام تصمیم این کشور برای برگزاری نشست ضدایرانی ورشو با متحدان اروپایی واشنگتن مشورت نکرده بود. پس از اعلام این تصمیم، کشور‌های اروپایی به آمریکا هشدار دادند برگزاری چنین همایشی که اختلافات میان بروکسل و واشنگتن را بر سر ایران آشکار می‌کند، هوشمندانه نیست. به همین دلیل آمریکا در ظاهر دستور کار ضدایرانی این نشست را تغییر داد. با این حال، کشور‌های اروپایی همچنان به اهداف این همایش سوء‌ظن دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار