ترامپ: ما ۲۳ میلیارد دلار برای امنیت مرزی دریافت خواهیم کرد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در صفحه شخصی توئیتر خود از احتمال تصویب بودجه ۲۳ میلیارد دلاری برای ساخت دیوار مرزی با کشور مکزیک خبر داد.

ترامپ: ما ۲۳ میلیارد دلار برای امنیت مرزی دریافت خواهیم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در صفحه شخصی توئیتر خود از احتمال تصویب بودجه ۲۳ میلیارد دلاری برای ساخت دیوار مرزی با کشور مکزیک خبر داد.

ترامپ با اشاره به ارائه طرح امنیت مرزی از سوی سناتور ریچارد شلبی، نوشت: «از طریق منابع دیگر، پول زیادی دریافت خواهیم کرد. ما حدود ۲۳ میلیارد دلار برای امنیت مرزی به‌دست می‌آوریم.»

وی سپس با طعنه به نمایندگان و سناتور‌ها دموکرات در کنگره آمریکا که مانع تصویب لایحه بودجه تقریبا ۶ میلیارد دلاری برای ساخت دیوار در مرز مکزیک شده‌اند، افزود: «فارغ از آن پول، (دیوار) هم‌اکنون که صحبت می‌کنیم در حال ساخته شدن است.»

این در حالی است که به نوشته واشنگتن اگزمینر، وزارت خزانه داری آمریکا گزارش داده بدهی بی‌سابقه عمومی دولت فدرال این کشور با افزایش ۲ تریلیون دلاری طی ۱۸ ماه اخیر و بعد از به قدرت رسیدن ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور، به میزان ۲۲.۰۱۳ تریلیون دلار رسید که با افزایش دو برابری طی یک دهه اخیر مواجه شده است.

از این رقم، مبلغی حدود ۱۶.۱ تریلیون دلار، بدهی دولت آمریکا به مردم و ۵.۸ تریلیون دلار بدهی درون دولتی است.

دولت آمریکا از تاریخ ۲۲ دسامبر سال گذشته میلادی در پی بی نتیجه ماندن رایزنی‌ها میان مقامات دموکرات و جمهوری خواه برای تخصیص بودجه مورد نیاز در ساخت دیوار مرزی مکزیک، به مدت ۳۵ روز تعطیل شد. در نهایت ترامپ دولت آمریکا را به طور موقت به مدت ۳ هفته بازگشایی کرد.

این ضرب العجل ۳ هفته‌ای ترامپ روز جمعه این هفته پایان می‌یابد و در صورت به توافق نرسیدن دموکرات‌ها و جمهوری خواهان برای ساخت این دیوار، ممکن است دولت آمریکا مجددا تعطیل شود.

تعطیلی ۳۵ روزه دولت آمریکا طولانی‌ترین تعطیلی در کل تاریخ آمریکا محسوب می‌شود و حدود ۱۱ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور آسیب وارد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار