انتقاد نخست وزیر ایتالیا از اتحادیه اروپا درباره رشد اقتصادی

جوزپه کنته، نخست‌وزیر ایتالیا خواهان انعطاف بیشتر اتحادیه اروپا در قبال هماهنگی با خواسته‌های عمومی مبنی بر ایجاد رشد اقتصادی شد.

انتقاد نخست وزیر ایتالیا از اتحادیه اروپابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، جوزپه کنته، نخست‌وزیر ایتالیا خواهان انعطاف بیشتر اتحادیه اروپا در قبال هماهنگی با خواسته‌های عمومی مبنی بر ایجاد رشد اقتصادی شد، اما همزمان با موجی از انتقادات در خصوص سخنرانی خود در پارلمان اروپا مواجه شد.

کنته که به عنوان بخشی از سخنرانی‌های رهبران اروپا در پارلمان اتحادیه اروپا در خصوص آینده این اتحادیه صحبت می‌کرد بر تداوم تعهد دولت پوپولیست رم به همگرایی در اتحادیه اروپا تاکید کرد.

این در حالی است که به دنبال تشکیل دولت ائتلافی ایتالیا در سال گذشته، برخی منتقدان وجود چنین تعهدی را از جانب ایتالیا زیر سوال بردند.

اما نخست‌وزیر ایتالیا بار دیگر بر درخواست‌های پیشین ایتالیا مبنی بر انعطاف پذیری بیشتر در مقررات بودجه‌ای منطقه یورو، ابزار‌های بدهی عمومی در منطقه ارزی اتحادیه اروپا، وضعیت بیکاری در اتحادیه اروپا و تغییر در قوانین به منظور اجتناب از فروپاشی بانک‌ها تاکید کرد و گفت سال‌ها سیاست‌های ریاضتی سبب شده است شکافی میان نخبگان و مردم شکل بگیرد که اساسا اتحادیه اروپا را با تهدید مواجه کرده است.

وی از اتحادیه اروپا خواست به بحث‌های قدیمی درباره چگونگی مدیریت مهاجرانی که از طریق دریا به اروپا می‌آیند پایان دهد و نقشی قدرتمندتر و متحد در امور جهانی ایفا کند و در عین حال گفتگوی خود را با دیگر قدرت‌ها از جمله آمریکا، روسیه و چین حفظ کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار