تشکیل کمیته ردیابی ملخ در شهرستان ارزوئیه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: با توجه به هجوم آفت ملخ صحرایی به استان هرمزگان و همجواری این استان با ارزوئیه جلسه کمیته ردیابی ملخ تشکیل شد.

تشکیل کمیته ردیابی ملخ در شهرستان ارزوئیهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، امیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: این آفت از کشور‌های حاشیه خلیج فارس همسایه جنوبی وارد کشور شده و با توجه به تنوع تغذیه‌ای بالای این آفت از تمام گونه‌های گیاهی، خسارت زیادی وارد آورده و باعث قحطی می‌گردد که اکنون با توجه به هجوم آفت در شهرستان‌های همجوار زنگ خطری برای ارزوئیه نیز محسوب می شود که با همکاری تمام ادارات شهرستان، تمهیدات لازم جهت ردیابی وکنترل آفت مذکور در صورت رویت انجام می‌شود.

وی افزود: اکیپ شبکه مراقبت از هفته گذشته عملیات ردیابی و پایش ملخ صحرایی و آفت سن گندم را آغاز نموده وخوشبختانه تا کنون این آفات در منطقه مشاهده نشده است.

امیری اولین ریزش سن مادری در سال قبل را ۲۴/۱۱/۹۶ اعلام نمود و پیش بینی کرد که احتمال ریزش سن مادری از هفته آینده وجود دارد.

وی بر حضور فعال و مستمر اکیپ شبکه مراقبت در مزارع تحت پوشش تاکید نمود وافزود: ردیابی این امکان را می‌دهد تا با مبارزه به موقع با سن مادری، خسارت سن گندم و درصد سن زدگی به حداقل برسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: به منظور مبارزه اصولی با آفت کرم هلیوتیس تله‌های فرمونی در مزارع گندم وکلزای شهرستان جهت ردیابی آفت به موقع نصب و به مدت دوماه به صورت شبانه روزی پست قرنطینه نباتی با حضور کارشناسان حفظ نباتات مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی فعال و جلوگیری از ورود وضبط وتوقیف نهال‌های فاقد بهداشت نباتی وبدون مجوزبه شهرستان در الویت کاری قرار دارد.


انتهای پیام/س

 

مبارزه اصولی با آفت کرم هلیوتیس تله‌های فرمونی در مزارع گندم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار