کاهش ۷ درصدی مصرف آب شُرب

سخنگوی شرکت آبفای اصفهان گفت:مشترکان خانگی استان اصفهان، در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 7درصد در مصرف آب اشامیدنی صرفه جویی کردند.

بنی طبا سخنگوی شرکت آبفای اصفهان در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت:از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر آحاد مشترکان استان اصفهان، ۸۵ درصد در حوزه آبریز زاینده رود هستند که در سال ۹۶ سرانه مصرف خانگی برای هر نفر، ۱۵۴ لیتر در شبانه روز بوده که این مقدار در سال ۹۷ با ۷ درصد کاهش به ۱۴۳ لیتر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه سرانه مصرف آب شرب در دنیا به ازای هر نفر ۱۱۰ الی ۱۲۰ لیتر در شبانه روز است ادامه داد: این کاهش ۱۰ لیتری به ازای هر مشترک خانگی در استان اصفهان، نشان می‌دهد فرهنگ صرفه جویی در میان مردم به خوبی نهادینه شده و صرفه جویی در مصرف آب نسبت به گذشته روند افزایشی داشته است.

بنی طبا افزود: در سال آبی امسال بارش‌ها در کوهرنگ که حوزه تامین آب زاینده رود است، هزار و ۱۳۰ میلیمتر بوده و این در حالیست که در سال آبی گذشته فقط ۷۶۴ میلیمتر بارش داشتیم، اما مردم باید به این نکته توجه کنند که این افزایش بارش‌ها به معنی رفع خطر کم آبی نیست و باید همچنان در مصرف آب صرفه جویی کرد.

سخنگوی شرکت آبفای اصفهان بیان کرد: طرح سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ قرار بود سال ۱۳۸۷ انجام شود که متاسفانه تا الان و با گذشت ۱۰ سال به دلیل محدودیت‌های منابع مالی هنوز اجرایی نشده و تا زمانی که این طرح به طور کامل انجام نشود، استان اصفهان همچنان با مشکل کمبود آب دست وپنجه نرم می‌کند.

انتهای پیام/م 

گام بلند مشترکان خانگی در صرفه جویی

برچسب ها: وزارت نیرو ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.