مشاور اداره کل امور فراورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو مطرح کرد؛

قاچاق ۱.۵ میلیارد دلاری محصولات آرایشی و بهداشتی/ رنگ‌های تتو آلوده هستند

بقایی گفت: رقم تقلب و قاچاق فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی به ۱.۳ تا ۱.۵ میلیارد دلار می‌رسد که نیازمند توجه ویژه نمایندگان مجلس برای سیاست گذاری در این حوزه است.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، بقایی مشاور اداره کل امور فراورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذاو دارو با اشاره به شیوع استفاده از رنگ‌های غیر مجاز و صنعتی در لوازم آرایشی بانوان اظهار کرد: اخیرا با توجه به ترویج استفاده از خالکوبی در بین زنان و جوانان شاهد آلودگی این رنگ‌ها به مواد صنعتی و خطرناک هستیم.

وی با اشاره به توجه ویژه اداره کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو به موضوع سلامت لوازم آرایشی و بهداشتی، افزود: وظیفه کنترل و نظارت بر کالا‌های سلامت محور بر عهده سازمان غذا و دارو است، اما متاسفانه با وجود این تلاش‌ها در زمینه مقابله با قاچاق در حوزه فراورده‌های آرایشی و بهداشتی اقدامات لازم عملی نشده است.

مقابله با قاچاق دارو از تجربه‌های موفق سازمان غذا و دارو

مشاور اداره کل امور فراورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذاو دارو با بیان اینکه تخصیص ارز و مقابله با قاچاق دارو از تجربه‌های موفق سازمان غذا و دارو است، عنوان کرد: رقم تقلب و قاچاق فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی به ۱.۳ تا ۱.۵ میلیارد دلار می‌رسد که نیازمند توجه ویژه نمایندگان مجلس برای سیاست گذاری در این حوزه است.

وی تصریح کرد: مسئولان تعزیرات و ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز نظارت مداومی بر سطح عرضه دارند و همکاران ما نیز در حال آموزش بازرسان دانشگاه علوم پزشکی هستند و دستاورد‌های جدید جهانی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.

بقایی با تاکید بر اینکه پیام اداره کل فراورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو "آموزش و اطلاع رسانی را باید به سطوح ابتدایی و راهنمایی انتقال دهیم" است، تصریح کرد: برای مبارزه با تخلفات تنها با اقدامات قهریه، جریمه و بازداشت به جایی نمی‌رسیم؛ بلکه باید در حوزه آموزش و فرهنگ سازی در سطح جامعه تلاش شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار