جرج سوروس: اتحادیه اروپا ممکن است مانند شوروی فروبپاشد

سرمایه گذار و فعال سیاسی آمریکایی با هشدار به سران اروپا گفت: اتحادیه اروپا ممکن است مانند اتحاد جماهیر شوروی، دچار فروپاشی شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی، «جرج سوروس» سرمایه گذار میلیاردر و فعال سیاسی آمریکایی- مجارستانی با هشدار به کشورهای اروپایی گفت احتمال دارد اتحادیه اروپا به مانند اتحادیه جماهیر شوروی دچار فروپاشی شود.

جرج سوروس در مقاله ای که در پایگاه «Project Syndicate» تحت عنوان «اروپا، لطفا بیدار باش» منتشر شد، نوشت: اروپا در حال حرکت بسوی فراموشی است و ملل اروپا باید پیش از آنکه دیر شود، بیدار شوند. اگر آنها چنین نکنند، اتحادیه اروپا به همان مسیری خواهد رفت که اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 به آن رفت. اتحادیه اروپا در حال تجریه لحظه ای انقلابی است و نتیجه نهایی تا حد زیادی نامعلوم است.

این فعال مجارستانی-آمریکایی در ادامه تصریح کرد: بدتر از آن، این است که نه رهبران اروپا و نه شهروندان عادی این حقیقت را درک نمی کنند.

این سرمایه گذار و سیاستمدار آمریکایی «حزب مردم اروپا» را که هم اکنون بیش از 25 درصد از کرسی های پارلمان اروپا را در اختیار دارد، خطرناک ترین نیروی سیاسی عنوان کرد که آینده اتحادیه اروپا را تهدید می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۵۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
این است سیاست آمریکائیها : در دل متحدان سنتی اروپائی خودشان توسط عوامل پیدا و نهانی که در بین این کشورها دارند حرف زوری را که می زنند و تهدیدی را که با دلار در اقتصاد تحمیل میکنند را به کرسی می نشانند آمریکا حتی به متحدان خودش هم رحمی ندارد و اینگونه تبلیغ میکنند که اتحادیه اروپا در حال فروپاشی است و فقط بخاطر اینکه آلمان و فرانسه از اعضای این اتحادیه خواسته اند که ارتشی همانند ناتو ولی مستقل و اروپائی الاصل داشته باشند و به تهدیدات نظامی و اقتصاد وابسته به دلار آمریکا متکی نباشند و واحد پول خودشان یورو را تقویت کنند.........
آخرین اخبار