پمپئو: روسیه قصد تسلط بر اروپا را دارد

وزیر خارجه آمریکا ضمن تکرار ادعاهای همیشگی خود علیه مسکو، روسیه را به تلاش برای تسلط یافتن بر قاره اروپا متهم کرد.

پمپئو: روسیه طرح‌های عظیمی برای تسلط بر اروپا داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، مسکو را متهم کرد که به دنبال تسلط بر قاره اروپاست.

وزیر خارجه آمریکا همچنین روسیه و چین را متهم کرد که در تلاش برای تثبیت حضور خود در قاره اروپا هستند.

پمپئو گفت: «مسکو طرح‌های عظیمی برای تسلط بر اروپا و تاکید دوباره بر نفوذ خود در سطح جهانی دارد. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، به دنبال شکستن اتحاد سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، تضعیف آمریکا و ایجاد اختلال در دموکراسی‌های غربی است».

وزیر خارجه آمریکا به عملیات ادعایی جنگ هیبریدی و تلاش‌های ناتو برای مقابله با فعالیت‌های غیرقانونی و بی‌ثبات کننده روسیه (!) اشاره کرد.

پمپئو این اظهارات را روز دوشنبه در مجارستان نیز بیان کرده بود. پمپئو در دیدار با همتای مجاری خود نیز رئیس جمهور روسیه را متهم به ایجاد شکاف میان دوستان عضو ناتو کرد و مقامات بوداپست را به کاهش همکاری‌ها با مسکو ترغیب نمود. وزیر خارجه مجارستان با انتقاد از اظهارات مقامات غربی نسبت به کشورش گفت: هیچ دلیلی برای نگرانی آمریکا در خصوص تعهد مجارستان به ناتو وجود ندارد. روز چهارشنبه وزیر خارجه آمریکا برای حضور در نشست خاورمیانه راهی ورشو، پایتخت لهستان شد.

تنش میان روسیه و غرب از سال ۲۰۱۴ و به دنبال الحاق کریمه به روسیه بالا گرفت. به دنبال آن آمریکا و متحدانش چندین دور تحریم را علیه مسکو وضع کردند. این در حالی است که ناتو حضور نظامی خود را در شرق اروپا و در راستای مرز‌های روسیه به میزانی که از زمان جنگ سرد دیده نشده، افزایش داده است.

روسیه نیز بار‌ها ضمن محکوم کردن این اقدامات، واشنگتن را به استقرار سپر دفاع موشکی در رومانی و لهستان متهم کرد و گفت: سپر موشکی آمریکا می‌تواند برای اهداف مداخله جویانه بکار رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
الكي شلوغش نكن كمونيست مرد و ديگه هيچ قدرتي اروپا رو تهديد نميكنه به جز آمريكا
آخرین اخبار