۱۰۰۰ واحد مسکونی و تجاری در خراسان رضوی واگذار شد

معاون مسکن شهری اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: امسال بیش از ۱۰۰۰ واحد مسکونی و تجاری بنیاد مسکن خراسان رضوی به متقاضیان، واگذار شد.

۱۰۰۰ واحد مسکونی و تجاری در خراسان رضوی واگذار شدبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین بهروان فر معاون مسکن شهری اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: بنیاد مسکن، هزار و ۲۹۰ واحد مسکونی و تجاری در قالب فروش اقساطی و پیش فروش مسکن در شهر‌های خراسان رضوی ساختند و به متقاضیان تحویل دادند.

وی افزود: از این تعداد، ۹۹۷ واحد مسکونی و تجاری در قالب ۱۰ طرح عمرانی به متقاضیان واگذار شد و ۲۹۳ واحد مسکونی در قالب ۴ طرح عمرانی به صورت اقساط به فروش رفت.

معاون مسکن شهری اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی و دیگر هزینه‌های مرتبط، هزینه تمام شده ساخت هر واحد در شهر‌ها برای این نهاد در مقایسه با پارسال دو برابر شده است با این حال با توجه به اطمینان مردم به کیفیت ساخت واحد‌های بنیاد مسکن و رکود حاکم بر بازار، همه واحد‌هایی که ساخت آن امسال به اتمام رسیده بود، به متقاضیان واگذار شد.

بهروان فردرباره شرایط پیش فروش، گفت: زمانی که ساخت هر واحد اعم از مسکونی یا تجاری به ۶۰ درصد پیش رفت اجرایی رسید، پیش فروش آن شروع انجام می‌شود به این نحو که بین ۳۵ درصد تا ۵۰ درصدهزینه هر واحد به صورت نقدی (بهره گیری از تسهیلات) و باقی آن در زمان تحویل واحد به متقاضی دریافت می‌شود.

وی افزود: بنیاد مسکن از ابتدای امسال ساخت ۴۰۵ واحد را در قالب ۵ طرح در شهر‌های خراسان رضوی آغاز کرده است و هم اکنون ساخت هزار و ۴۸۱ واحد دیگر در قالب ۱۳ طرح عمرانی در دست اجراست.

معاون مسکن شهری اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن در خراسان رضوی تاکنون ۱۳ هزار و ۷۷۰ واحد مسکونی شهری ساخته و به متقاضیان واگذار شده است.

بهروان فر در پایان گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی همچنین در اجرای طرح مسکن مهر ۱۸ هزار و ۷۳۳ واحد مسکونی را در ۵۷ شهر استان ساختند و به مردم تحویل دادند.

انتهای پیام //ف. ک
 

واگذاری ۱۰۰۰ واحد مسکونی در خراسان رضوی

برچسب ها: مسکن ، بازار مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.