ثبت ۱۰۴ وقف جدید در خراسان جنوبی

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت:از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۴ وقف جدید در استان ثبت شد که تا پایان سال طبق برنامه باید به ۱۳۶ مورد برسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، حجت‌الاسلام مختاری معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت:از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۴ وقف جدید در استان ثبت شد که تا پایان سال طبق برنامه باید به ۱۳۶ مورد برسد.

وی افزود:این وقف‌ها بیشتر با نیت‌های قرآنی، عزاداری، دارو و درمان، ترویج فرهنگ شهادت و امور اجتماعی بوده است.  

حجت الاسلام مختاری گفت: این موقوفه‌ها شامل آب و اراضی، ملک مسکونی،تجاری و سهام شرکت‌ها است که افراد با نیت خیر خود وقف کرده اند.  

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: تا پایان سال طبق برنامه پیش بینی شده باید تعداد وقف‌های جدید به ۱۳۶ مورد برسد که تا حدودی به این برنامه نزدیک شده ایم.  

وی گفت: شهرستان سربیشه با ۲۵ موقوفه بیشترین سهم را از وقف‌های جدید امسال داشته است.  

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه مشاوره وقف در زمان مراجعه افراد انجام می‌شود، افزود: افراد در زمینه نیاز‌های روز جامعه مشاوره می‌گیرند تا در صورت تمایل نیت وقف خود را بر اساس این نیاز‌ها منطبق کنند.  

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهار کرد:تاکنون بیش از ۹ هزار موقوفه و ۲۳ هزار و ۴۰۰ رقبه در خراسان جنوبی به ثبت رسیده است، همچنین ۹۶ بقعه متبرکه و مرکز فرهنگی، مذهبی در استان وجود دارد.

منبع:ایرنا
انتهای پیام/غ

سربیشه دارای بیشترین وقف‌ امسال 

برچسب ها: سازمان اوقاف ، شهادت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار