مهاجرت معکوس از شهرها به روستاهای کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این استان مهاجرت معکوس از شهر‌ها به روستا‌ها به سرعت در حال انجام شدن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، حسین جنتی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در جلسه بررسی طرح توسعه منظومه‌های روستایی در گچساران گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد ۷۱۹ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد.

وی بیان کرد: تا کنون برای این تعداد روستای استان ۱۰۰ درصد تهیه طرح هادی انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: طرح توسعه پایدار منظومه روستایی شهرستان گچساران در شورای برنامه ریزی استان تصویب نهایی شده است.

جنتی عنوان کرد: این طرح برای اولین بار در کهگیلویه و بویراحمد و به صورت پایلوت در روستا‌های شهرستان گچساران اجرا خواهد شد.

وی گفت: چگونگی توزیع خدمات، فراهم آوردن شبکه دسترسی راه ها، جلوگیری از اقدامات پراکنده سازمان‌ها در زمینه عمران روستایی و ساماندهی این فعالیت‌ها در طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی تعریف شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در کهگیلویه و بویراحمد مهاجرت معکوس از شهر‌ها به روستاه به سرعت در حال انجام شدن است.

جنتی بیان کرد: در شهرستان گچساران این مهاجرت معکوس بیشتر وجود دارد.

وی افزود: با تلاش و پیگیری نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس طرح منظومه روستایی به عنوان پایلوت در کهگیلویه و بویراحمد در روستا‌های گچساران اجرا می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با اجرای این طرح شاهد تحول عظیمی در روستا‌ها خواهیم بود.

جنتی اضافه کرد: در سالجاری ۲۵۰پروژه در روستا‌های کهگیلویه و بویراحمد از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دست اجراست.

وی گفت: این پروژه‌ها در غالب آسفالت، سنگفرش، جدول و دیوار حائل هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سرجمع اعتبارات امسال این نهاد ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به این نهاد در کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شده است.

جنتی اضافه کرد: تا کنون ۸۰۰ پروژه تحت عنوان طرح هادی در ۳۹۸روستای کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است.

انتهای پیام/غ

تحولی عظیم در روستا ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.