با حضور استان های جنوب کشور

جشن تکلیف دانش آموزان عشایری جنوب کشور در دوگنبدان آغاز شد

دومین اردوی ملی جشن تکلیف دانش آموزان پسر عشایری استان‌های جنوب ومرکز کشور به میزبانی دوگنبدان آغاز شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،  مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این اردو ۴۵۰ دانش آموز پسر عشایری از استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کرمان، یزد، خراسان جنوبی،سیستان و بلوچستان وکهگیلویه وبویراحمد رسیدن به سن تکلیف خود را جشن می‌گیرند.

هادی زارع پور افزود: این جشن تکلیف در قالب کارگاه‌های آموزشی عملی دو روزه با محتولی تولد معنوی، صحت قرائت نماز، احکام، آشنایی با تقلید و مرجعیت، نشاط و شادابی، آداب شکر، سوگندنامه تکلیف و نجوم و قبله شناسی برگزار می‌شود.

وی گفت: در این اردو ۸ کارگاه آموزشی در منطقه زیبای سرآب ننیز گچساران ودر سیاه چادر‌های عشایری برگزار می‌شود.

زارع پور ادامه داد: آئین پایانی این اردو با برگزاری جشن تکلیف وعبادت، ۲۷ بهمن ماه در گچساران برگزار می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد هم با اشاره به اینکه زمانی که اندیشه وعلم به آگاهی وشعور منجر شود زمان تکلیف است گفت:جشن تکلیف جشن تعالی وکرامت انسانی است و دانش آموزان باید از این تغییر وتحول خرسند شوند.

آیت الله سیدشرف الدین ملک حسینی افزود:تکالیف الهی از تکلیف‌های تکریمی هستند ودر آنان خطاب خدا به انسان وتکلیف انسان به خدا تجلی می‌یابد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آغاز بلوغ باید با شروع دانش همراه شود وضرورت دارد نوجوانان مسائل شرعی واحکام را با پرستش فرا گیرند.

وی گفت: مفهوم انسان ومکلف شدن وکرامت انسانی به انسان‌ها شکوه می‌بخشد.

معاون نماز اداره کل قرآن، عترت ونماز وزارت آموزش وپرورش هم با اشاره به اینکه اینکه طرح اردوی جشن تکلیف، طرحی جدید برای آشنائی جوانان با اهمیت این موضع است، گفت: سالانه برای حدود ۲۵۰ هزار پسر در کشور جشن تکلیف برگزار می‌شود.

حجت الاسلام اسکندریان افزود: پارسال جشن تکلیف برای ۵۰ هزار دانش آموز دختر نیز برگزار شد.

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش استان هم گفت: این جشن بر اساس اهداف نظام تعلیم و تربیت، اجرایی کردن منویات رهبر معظم انقلاب و توسعه و تعمیق فرهنگ اقامه نماز برگزار می‌شود.

سیدبهاءالدین ملک حسینی افزود:در طول برگزاری اردو برنامه‌های فرهنگی، هنری وتفریحی و کارگاه‌های آموزشی برای دانش آموزان برگزار می‌شود.

مدیرآموزش وپرورش عشایر سیار استان هم گفت: ۳۰ سیاه چادر عشایری برای برگزاری این اردو در منطقه‌ی سرآب ننیز برپا وهمچنین غذا‌های محلی استان تهیه می‌شود.

اسماعیل رضائی نیک افزود: بنیاد خیریه خورشید کبری برای مشارکت در این جشن ۴۰ میلیون ریال اهدا کرده است.

انتهای پیام/غ

جشن تکلیف  پسران عشایرجنوب کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.