مواجه شدن مبلغ منتقد عربستانی با اعدام به علت تمایل به آشتی کشور‌های حاشیه خلیج فارس!

مبلغ منتقد عربستانی به علت ابراز تمایل به آشتی کشور‌های حاشیه خلیج فارس در پی بحران قطر با مجازات اعدام مواجه شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، پسر سلمان العوده، مبلغ منتقد سعودی، اعلام کرد پدرش به علت ابراز تمایل به آشتی کشور‌های حاشیه خلیج فارس در پی بحران قطر با مجازات اعدام مواجه شده است.

عبدالله العوده تاکید کرد سلمان العوده با مجازات اعدام در عربستان مواجه است و موسسه دینی و افراطی عربستان در حال ساکت کردن صدای میانه‌رو‌هایی است که سعی کردند با افراط‌گرایی مقابله کنند.

او در مقاله‌ای -که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد- نوشت پدرش شخصیت بزرگی است که میلیون‌ها نفر در توییتر، وی را دنبال می‌کنند و اصلاح‌طلبی است که می‌خواهد در چارچوب شریعت اسلامی احترام بیشتری به حقوق بشر گذاشته شود، سلمان العوده صرفا به این علت بازداشت شد که به آشتی کشور‌های حاشیه خلیج فارس در پی بحران قطر ابراز تمایل کرد.

چسر این مبلغ سعودی افزود پدرش از خواب و کمک‌های درمانی محروم شده و وضع جسمانی‌اش به علت بازجویی‌های طولانی در طول شبانه روز، وخیم شده است.

عبدالله العوده خاطرنشان کرد: دادستان کل عربستان پس از مطرح کردن اتهاماتی علیه سلمان العوده از جمله تحریک مردم بر ضد پادشاه، دعوت به تغییر حکومت و حمایت از انقلاب‌های عربی و ... خواستار اعدام وی شده است.

او گفت: عربستان سعودی از بی‌توجهی کشور‌های عربی به سیاست‌های داخلی خود سوء استفاده کرد تا عملیاتی علیه شخصیت‌های اصلاح‌طلب این کشور انجام دهد.

عبدالله العوده خاطرنشان کرد: سلمان العوده طی سال‌های گذشته خواستار نوگرایی در گفتمان دینی شده و هدایت پویشی برای مبارزه با تروریسم را به دست گرفت، اما پس از ولیعهد شدن محمد بن سلمان، او دیگر به کسی اجازه نمی‌دهد به سلمان العوده به چشم یک «مصلح» نگاه کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، اعدام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۶ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
اینه منطق عربستان فقط جنگ جنگ جنگ برای عربستان صلح به معنی شکسته حاکم عربستان حتی آرامش کشور خودش رو هم نمی‌خواد واقعأ که مخشون تعطیله
آخرین اخبار