آغاز عملیات مالچ پاشی در بخش نگین کویر فهرج

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: منطقه نگین کویر فهرج یک منطقه بحرانی فرسایش بادی است و هزار هکتار در این بخش مالچ پاشی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی رجبی زاده مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان در حاشیه‌ی اجرای پروژه مالچ پاشی در بخش نگین کویر فهرج گفت: منطقه نگین کویر فهرج یک منطقه بحرانی است و هزار هکتار در این بخش مالچ پاشی می‌شود.

وی اظهار داشت: امیدواریم که عملیات مالچ پاشی به میزان هزار و ۶۰۰ هکتار در فهرج گسترش یابد.

رجبی زاده افزود: طرح مالچ پاشی با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان اعتبار اجرا میشود.

وی باشاره به اینکه در ادامه اجرای این عملیات برای شهرستان فهرج ۴ هزار و ۷۰۰ هکتار و برای شهرستان ریگان ۷ هزار هکتار مالچ پاشی می‌شود  تاکید کرد : جمعا ۱۲ هزار هکتار دیگر که در سال آینده اعتبارش تامین شود عملیات مالچ پاشی صورت بگیرد و زمینه مساعد شود برای عملیات اصلی که نهال کاری و توسعه پوشش سبز است را انجام دهیم.

رجبی زاده در ادامه از تهیه طرح جامع مقابله با فرسایش بادی در شرق استان خبر داد و گفت: به منظور مقابله با بحران و فرسایش بادی پدیده گرد وغبار در شرق استان طرح جامع مقابل با فرسایش بادی را در شرق استان تهیه کردیم، این طرح یک طرح جامعه است و هر ۴ شهرستان شرقی را در بر می‌گیرد.

وی افزود: با احتساب قیمت‌های دوسال پیش حدود ۵۲۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در تمام بخش‌ها باید کار کنیم ،ما سال گذشته عملیات مالچ پاشی را در منطقه ریگان و نرماشیر آغاز و در این مناطق ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار مالچ پاشی انجام شده است.

انتهای پیام/ی

انجام عملیات مالچ پاشی در شرق کرمان

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار