ونزوئلا از تشکیل گروهی برای دفاع از اصول حقوق بین‌الملل خبر داد

وزیر خارجه ونزوئلا از تشکیل گروهی جدید در سازمان ملل به منظور دفاع از «اصول حقوق بین‌الملل» و همچنین دفاع از حقوق مردم درخصوص «زندگی در صلح و آرامش» خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسیاویژن، خورخه آریزا، وزیر امور خارجه ونزوئلا، از تشکیل گروهی جدید در سازمان ملل متحد به منظور دفاع از «اصول حقوق بین‌الملل» و همچنین دفاع از حقوق مردم درخصوص «زندگی در صلح و آرامش بدون مداخله و بدون خطر توسل به زور» خبر داد.

وی که این اظهارات را روز پنجشنبه در کنفرانسی خبری در نیویورک بیان می‌کرد، افزود این گروه جدید، اقدامات لازم را برای حمایت از منشور سازمان ملل متحد هماهنگ خواهد کرد که شامل احترام به اصول حقوق برابر برای مردم، احترام به استقلال و حاکمیت کشور‌های عضو، حل مسالمت‌آمیز مناقشات، خودداری از تهدید دیگر کشور‌ها به توسل به زور، عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشور‌ها و همچنین احترام به تمامیت ارضی کشور‌ها است.

وزیر امور خارجه ونزوئلا با بیان اینکه «ما همگی حق زندگی داریم»، تصریح کرد: هدف از تشکیل این گروه صرفا دفاع از ونزوئلا نیست بلکه کاری جمعی را در همه نهاد‌های سازمان ملل متحد از جمله شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار