همه باید در پیشبرد اهداف نهاد تعلیم و تربیت مشارکت کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: نهاد تعلیم و تربیت خانه‌ای است که همه جامعه، اعضای آن هستند و باید در پیشبرد اهداف آن مشارکت داشته باشند.

همه باید در پیشبرد اهداف نهاد تعلیم و تربیت مشارکت کنندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مجید یزدان‌پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ، در نشست با مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: آموزش و پرورش خانه‌ای است که متعلق به همه‌ی مدیران کل می‌باشد؛ اما سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش دیربازده است و این یکی از مسائلی است که در سیستم‌ها به ما آسیب می‌زند؛ زیرا نهاد تعلیم و تربیت مانند برخی دستگاه‌ها نیست که نتیجه‌ی سرمایه‌گذاری در آن، خیلی سریع قابل رؤیت باشد.

یزدان‌پناه با اشاره به اینکه بیشترین بازدهی آموزش و پرورش در بخش مدیران است، تشریح کرد: افرادی که در موقعیت‌های مختلف به عنوان مدیر قرار می‌گیرند و به آموزش و پرورش نگاه ویژه‌ای دارند، در واقع فرزندان و خانواده‌ی خودشان را می‌بینند؛ زیرا نهاد تعلیم و تربیت با تمام ارگان‌های جامعه مرتبط است و همه‌ی آن‌ها به نوعی وابسته به نظام آموزشی و پرورشی هستند.

وی در خصوص حمایت‌های سازمان‌های مختلف از آموزش و پرورش عنوان کرد: کمک‌های مادی و معنوی نهاد‌های مختلف به تعلیم و تربیت، ماندگار بوده و ما همواره قدردان و سپاسگزارشان هستیم و همه‌جا از آن‌ها به نیکی یاد می‌کنیم تا نشان دهیم اگر کسی قدمی برای آموزش و پرورش آینده‌سازان ایران اسلامی بردارد تا مدت‌ها در یاد مجموعه تعلیم و تربیت می‌ماند.

این مقام مسؤول آموزش و پرورش ادامه داد: هر مجموعه‌ای که با نهاد تعلیم و تربیت همکاری کند، چند ثمره دارد؛ اول اینکه خنده بر روی لبان تعدادی از دانش‌آموزان می‌نشیند، دوم اینکه معلمان و مدیران آموزش و پرورش با دیدن کودکان شاد، احساس رضایت و آرامش می‌کنند و سوم اینکه حس قدرشناسی در جامعه فرهنگیان نسبت به آن نهاد شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت خروجی جامعه از آموزش و پرورش است، گفت: اگر می‌خواهیم سیاست، اقتصاد، فرهنگ و ... موفقی داشته باشیم، نیازمند آموزش و پرورش توانمند و موفقی هستیم؛ بنابراین باید همگی شرایط دستیابی به اهداف نظام تعلیم و تربیت را مهیا کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش گفت: همین امروز در نقاطی از استان معلمانی مشغول خدمت و آموزش دانش‌آموزان هستند که گاهی ۲۰ روز در روستایی ماندگار می‌شوند؛ چون مسیر به گونه‌ای است که امکان برگشت ندارد و این در حالی است که از دیگر ارگان‌ها هیچ نماینده و کارمندی در چنین نقاطی وجود ندارند و حال آنکه نیروی آموزش و پرورش با افتخار در این مناطق مشغول ارائه خدمت به فرزندان ایران‌زمین است. 

یزدان‌پناه در ادامه گفت: استعداد‌های درخشانی در آموزش و پرورش وجود دارند که اگر ایده‌های ناب و دست‌نخورده در اختیارشان قرار بگیرد، اطمینان دارم که کار‌های بزرگی می‌توانند انجام دهند؛ همچنانکه در حال حاضر نیز نخبگان زیادی در بحث فناوری اطلاعات و ارتباطات داریم که اگر در مسیر و کانال درست قرار گیرند و به خوبی راهنمایی شوند، قادرند کار‌های خلاقانه‌ای انجام دهند؛ زیرا نوجوانان ما نیازمند ایده و هدایت صحیح هستند.

سپس، شهریار بهنیا، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه گفت: بحث مدرسه و آموزش و پرورش، بخشی از زندگی همه‌ی ماست و مشارکت در امور مربوط به تعلیم و تربیت، وظیفه‌ای همگانی است؛ بنابراین تلاش می‌کنیم رایزنی‌های لازم را با اپراتور‌های کشور انجام دهیم و از مساعدت و حمایت‌های آنان در جهت پیشبرد اهداف آموزش و پرورش استفاده کنیم؛ زیرا معتقدیم شکل‌گیری هر اجتماعی از آموزش و پرورش آغاز می‌شود

.وی افزود: از همکاری‌هایی که در سنوات گذشته با آموزش و پرورش داشته‌ایم، نتایج قابل توجهی گرفته‌ایم و استقبال خوبی از طرف دانش‌آموزان نسبت به فناوری اطلاعات به‌ویژه در حوزه اپلی‌کیشن‌ها شده بود و این امر نوید دهنده‌ی آن است که می‌توان با همکاری و مشارکت، کار‌های خلاقانه و بزرگی انجام داد.

بهنیا افزود  : باید آماده‌سازی علاقه‌مندان به حوزه فناوری در مدرسه صورت بگیرد و دانش‌آموزان در این فضا پرورش یابند؛ زیرا تجربه ثابت کرده چنین افرادی در آینده نیز موفق خواهند بود و می‌توانند در نوجوانی، مقدمات آینده‌ی روشن خود را فراهم سازند.

وی گفت: در بحث کارآفرینی، آموزش و هوشمندسازی، آمادگی داریم که در کنار آموزش و پرورش باشیم و در این راه، کمک‌های قابل توجهی به مجموعه تعلیم و تربیت نماییم و در مسیر برنامه‌های توسعه، همگام با آموزش و پرورش برای رسیدن به اهداف تعیین شده تلاش کنیم.

در پایان این نشست مقرر شد، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه مقدمات لازم را برای دیدار با مسئولان اپراتور‌ها فراهم سازد تا در خصوص انعقاد تفاهم‌نامه اقدامات مورد نیاز صورت پذیرد؛ همچنین تعدادی ایده در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد تا نهاد تعلیم و تربیت بتواند با بهره‌گیری از این ایده‌های نوین، جوانان مستعد و علاقه‌مند را پرورش دهد و آموزش و پرورش نیز تعدادی از مدارس را به عنوان پایلوت به آنان معرفی کند تا مربیان و آموزش‌دهندگان متخصص این اداره در مدارس مذکور، آموزش‌های لازم را به دانش‌آموزان علاقه‌مند بدهند و در مراحل بعدی با برگزاری جشنواره‌های حوزه فناوری، موج مثبت همگانی در سطح مدارس استان نسبت به تکنولوژی‌های روز دنیا و فناوری اطلاعات و ارتباطات ایجاد شود.

انتهای پیام / ا

انجام اقدامات لازم برای فراهم سازی ایده ها ی نوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار