پیام‌های مستقیم در توییتر هیچگاه حذف نمی‌شود

توییتر درصدد است از این پس لایه‌بندی‌های امنیتی این شبکه اجتماعی برای پیام‌های مستقیم کاربران را افزایش و قابلیت‌های جدیدی را در اختیار آنها قرار دهد.

توییتر پیام‌های مستقیم ارسال شده در این شبکه اجتماعی را مورد ارزیابی قرار می‌دهدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، توییتر از این پس به کاربران خود اجازه می‌دهد، پیام‌های مستقیم ارسال شده در گفتگو‌های خود با کاربری دیگر را از طرف خود حذف کنند.

توییتر در کنار اضافه نمودن این ویژگی جدید، امکان نگه داشتن یک نسخه کپی از پیام ارسال‌شده را به وسیله گیرنده مهیا نموده است ولی اگر خود گیرنده پیام علاقه‌ای به نگه داشتن پیام مستقیم ارسال‌شده نداشته باشد می‌تواند به طور کلی آن را حذف کند. البته برخی از کارشناسان فناوری متعقد‌ند پروژه جدید توییتر با همان دقتی که مسئولان این شبکه اجتماعی اعلام کرده‌اند کار نمی‌کند و پیام‌های ارسالی هرگز به صورت کامل حذف نمی‌شود.

به نظر می‌سد با وجود اینکه در ظاهر پیام‌های مستقیم(DM) پاک می‌شود و کاربر ارسال‌کننده و گیرنده قادر به مشاهده آن نیستند، توییتر تا سال‌ها این پیام‌ها را در منبع خود ذخیره و نگه‌داری می‌کند. در واقع کاربرانی که توییتر اجازه دسترسی به بایگانی پیام‌ها را به آن‌ها می‌دهد به راحتی می‌توانند پیام‌‎‌های حذف شده را مشاهده کنند، حتی در مواردی پیام‌های ارسال‌شده از طرف کاربرانی که دیگر حسابی کاربری در توییتر ندارند نیز قابل دسترسی است.

توییتر پیام‌های مستقیم ارسال شده در این شبکه اجتماعی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد

کاربران توییتر نسبت به برنامه جدید این شبکه اجتماعی واکنش‌های متفاوتی از خود نشان دادند. جمع‌بندی این واکنش‌های نشان می‌دهد تقریبا آنهایی که با حذف DM موافق هستند با مخالفان آن برابری می‌کند. بسیاری از کاربران توییتر با استقبال از قابلیت حذف پیام‌های مستقیم گفتند: با فراهم شدن امکان حذف DM مزاحم در وقت و انرژی صرفه‌جویی و هر کاربر برای جستجو در میان پیام‌های ارسال‌شده و یا دریافتی خود با مشکل کمتری مواجه می‌شود.

از طرفی آن دسته از کاربران توییتر که با این برنامه مخالف هستند معتقدند: "حذف پیام‌های مستقیم تنها در ظاهر محتوای پیام را مخفی و پاک می‌کند ولی برای برخی از افراد هم‌چنان اجازه دسترسی به تمامی پیام‌ها باز خواهد بود". در کل نباید فراموش کرد که با وجود توسعه و پیشرفت اینترنت هرگز پیام و یا سندی در این فضا از بین نخواهد رفت و هرچند پاک شود، آثاری از آن باقی خواهد ماند.


بیشتر بخوانید: بروز مشکل در اپلیکیشن توئیتر در سراسر جهان


انتهای پیام/

حذف پیام مستقیم، ویژگی جدید توییتر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار