بهره مندی ۵۹۴ مشترک خانگی در استان کردستان از فیبر نوری

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: تعداد ۵۹۴ مشترک خانگی در استان از بستر فیبر نوری استفاده می‌کنند و ظرفیت سازی برای ۳۰ هزار مشترک نیز فراهم شده است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، آزاد حکمت با بیا اینکه  بهره بر داری از تکنولوژی ۴G در کردستان سال ۹۴ همزمان با کشور با چهار سایت در سنندج آغاز شد،گفت: تاکنون ۳۵۳ سایت اینترنت ۴G همراه اول و آخرین نسل تکنولوژی موبایل در نقاط مختلف این استان نصب شده که شامل تعدادی از روستا‌ها نیز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر ضریب نفوذ همراه اول در استان به بیش از ۱۰۰ درصد رسیده است، افزود: تا پایان سال ۹۲، فقط یک STM ۶۴ وجود داشت، ولی در حال حاضر شبکه انتقال به ۵۴ مورد (۵۴ برابر) رسیده که در حال خرید تجهیزات و افزایش ظرفیت انتقال آن در استان هستیم.

مدیر مخابرات منطقه کردستان به تحت پوشش بودن ۷۰۶ روستای استان از خدمات همراه اول در ابتدای دولت تدبیر و امید اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر ۹۳۸ روستای کردستان تحت پوشش خدمات همراه اول هستند.

وی توسعه در بخش ارتباط روستایی در استان را چشمگیر دانست و اضافه کرد: یک هزار و ۶۰۱ روستای استان دارای ارتباط مخابراتی بوده و تحت پوشش مخابرات هستند.

حکمت به تکنولوژی فیبر نوری در استان نیز اشاره کرد و گفت: تعداد ۵۹۴ مشترک خانگی در استان از بستر فیبر نوری استفاده می‌کنند و ظرفیت سازی برای ۳۰ هزار مشترک نیز فراهم شده است.

انتهای پیام/م

نصب۳۵۳ سایت اینترنت ۴G در کردستان

برچسب ها: اشتغال ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.