گزارش/

آیا حباب قیمت گوشت در شب عید ۹۸ می‌ترکد؟ / واردات ۲۰۰ هزار راس دام زنده تا پایان سال

مسئولان بر این باورند که با افزایش واردات دام زنده و گوشت قرمز، قیمت گوشت داخلی در بازار شب عید با روند کاهشی روبرو خواهد شد.

آیا حباب قیمت گوشت در شب عید ۹۸ می‌ترکد؟ / واردات ۲۰۰ هزار راس دام زنده تا پایان سالبه گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها روند افزایش قیمت گوشت قرمز به عنوان یکی از محصولات پروتئینی سبد خانوار، بسیاری از افراد را متعجب کرده است چرا که قیمت گوشت قرمز به سبب قاچاق بی رویه دام نسبت به ماه‌های اخیر ۲ برابر رشد داشته است.

براین اساس مسئولان تنظیم بازار با ارائه راهکار‌های مختلف درصددند که بازار را مجدد به آرامش برسانند تا قشر‌های ضعیف و کم درآمد جامعه در تامین مایحتاج خود با چالشی روبرو نشوند.

بسیاری از مسئولان بر این باورند که علی رغم افزایش ۲.۵ برابری واردات گوشت گوسفندی نسبت به مدت مشابه سال قبل، بازار گوشت در پی نوسان نرخ ارز و قاچاق بی رویه دام همچنان آشفته است از اینرو انتظار می‌رود با توزیع گوشت از طریق فروشگاه‌های اینترنتی و کوتاه شدت دست دلالان و واسطه ها، قیمت گوشت در بازار کاهش یابد.


بیشتر بخوانید: واردات ۲ هزار رأس دام زنده به کشور/ قیمت گوشت در بازار کاهش می‌یابد


آخرین بررسی‌ها از سطح بازار نشان می‌دهد که قیمت هر کیلو شقه گوسفندی ۸۵ تا ۹۳ هزار، راسته گوسفندی ۱۱۰ هزار و سردست ۱۰۳ تا ۱۰۸ هزار، شقه گوساله ۷۵ تا ۸۵ هزار، راسته گوساله ۱۰۵ هزار و سردست ۹۵ تا ۱۱۰ هزار تومان بوده که نسبت به ماه‌های اخیر رشد چند برابری داشته است.

یکی از فروشندگان محصولات پروتئینی در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی، قاچاق دام را عامل اصلی گرانی‌های اخیر دانست و افزود: با توجه به آنکه قیمت دام تابع عرضه و تقاضاست، از این رو قیمت گوشت به دنبال کمبود دام زنده با نوساناتی در بازار روبرو شده است.

وی از رکود حاکم بر بازار گوشت خبر داد و گفت: با توجه به افزایش چند برابری قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید خانوار، بازار گوشت داخل تعریف چندانی ندارد.

این فروشنده محصولات پروتئینی تشدید نظارت بر موضوع قاچاق دام از مرز‌های کشور، افزایش واردات گوشت قرمز و نظارت بر توزیع را دلیل اصلی کنترل بازار شب عید می‌داند.

مشکلی در واردات گوشت وجود ندارد/واردات ۲۰۰ هزار راس دام زنده تا پایان سال

رضا سالمی مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی، با اشاره به اینکه مشکلی در واردات گوشت وجود ندارد، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون، ۹۴ هزار تن گوشت دام سنگین و ۳۵ هزار تن گوشت دام سبک وارد شده است، ضمن آنکه ۱۶ هزار تن گوشت منجمد در بنادر در حال ترخیص و ۸ هزار تن در مسیر ورود به کشور است.

وی افزود: براساس آمار، ۲.۵ برابر سال گذشته گوشت گوسفندی و برابر مدت مشابه سال قبل گوشت منجمد گوساله وارد شده است که این امر در کنار افزایش ۴ تا ۵ درصدی تولید و کاهش مصرف در شرایط نامساعد بدان معناست که نباید افزایش قیمت در بازار داخل اتفاق بیفتد که متاسفانه نوسان نرخ ارز و افزایش انگیزه قاچاق، عامل اصلی گرانی به شمار می‌رود.

این مقام مسئول ادامه داد: هم اکنون هر کیلو دام زنده در کشور‌های عربی با نرخ ۸۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود، درحالیکه در کشور ما نرخ دام زنده نصف این رقم است که در نهایت همین امر انگیزه قاچاقچیان برای قاچاق دام را افزایش داده است.

سالمی با اشاره به اینکه مشکلات نقل و انتقال ارز برای واردات دام زنده تا حدی مرتفع شده است، بیان کرد: تحریم‌های اخیر در مسائل نقل و انتقال ارز تا حدی تاثیر گذار بوده است به طوریکه بخشی از این مشکلات در حال رفع شدن است و مشکلی از این حیث وجود ندارد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران قیمت ۱۰۰ هزار تومانی شقه گوسفندی در بازار را تکذیب کرد و گفت: براساس آمار سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قیمت هر کیلو شقه گوسفندی در سطح بازار ۷۲ تا ۷۳ هزار تومان است که با افزایش واردات دام زنده و گوشت گرم و منجمد پیش بینی می‌شود که قیمت گوشت داخلی با روند نزولی در بازار روبرو شود.

وی ادامه داد: طبق اظهارات وزیر جهاد کشاورزی، نرخ منطقی هر کیلو دام زنده ۲۵ تا ۲۶ هزار و شقه گوسفندی ۶۰ تا ۶۲ هزار تومان است که با افزایش واردات و تشدید قاچاق دام در مرز‌های کشور پیش بینی می‌شود که در ماه‌های آتی به این نرخ برسیم چرا که فروش با نرخ‌های بالاتر ناشی از سودجویی دلالان و عوامل واسطه است.

سالمی از انعقاد قرارداد برای واردات ۴۰۰ هزار راس دام زنده از رومانی خبر داد و گفت: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته، پیش بینی می‌شود که تا پایان سال ۲۰۰ هزار راس دام زنده وارد شود.

کاهش قیمت گوشت قرمز منوط به استمرار واردات است/نرخ هر کیلو شقه گوسفندی ۹۰ هزار تومان

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت و گو با خبرنگار  صنعت، تجارت و کشاورزی، درباره آخرین تحولات بازار گوشت اظهار کرد: در اسفند طبق روال همه ساله، دام‌های مولد بره‌های شیری تازه متولد شده وارد چرخه بازار می‌شود که در صورت تشدید کنترل و نظارت مبنی بر جلوگیری از خروج غیرقانونی دام از مرز‌های کشور پیش بینی می‌شود که تا حدی قیمت در بازار به تعادل برسد.

وی افزود: خروج غیرقانونی دام از مرز‌های کشور و خالی شدن میادین عرضه موجب شده است تا قیمت گوشت در بازار با نوساناتی روبرو شود.

ملکی قاچاق دام را عامل اصلی گرانی در بازار اعلام کرد و گفت: بنده به عنوان یکی از مسئولان بازار از یک سال و نیم گذشته با رصد از سطح بازار، موضوع کمبود و قاچاق دام را به مسئولان ذی ربط گزارش داده ام، امسال مسئولان قبول کردند که به سبب تبادلات ارزی، دام زیادی از کشور خارج شد که در نهایت این امر موجب شد تا در تامین پروتئین مورد نیاز با مشکلاتی مواجه شویم.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ادامه داد: با توجه به بارش‌های مناسب در ماه‌های اخیر و صحرای مناسب، پیش بینی می‌شود که دام‌های تولیدی به وزن مطلوبی برسد که اگر این دام‌های مولد از کشور خارج نشود، بخشی از نیاز کشور از تولید داخل تامین خواهد شد.

به گفته وی، خروج غیرقانونی دام‌های مولد و کشتار بی رویه آن‌ها در چند سال اخیر به تولید ضربه مهلکی وارد کرده است که از سازمان دامپزشکی انتظار می‌رود با ذبح دام‌های مولد، برخورد جدی داشته باشد.

این مقام مسئول نرخ کنونی هر کیلو شقه گوسفندی به مصرف کننده را ۸۵ تا ۹۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: بنده بار‌ها تاکید کرده ام که اگر واردات دام زنده استمرار داشته باشد، قیمت شقه گوسفندی در سطح بازار به تعادل می‌رسد.

واردات دام زنده تا رسیدن بازار به تعادل ادامه دارد

محمد جعفری مدیرکل تامین دام و فرآوری محصولات دامی در گفت و گو با خبرنگار  صنعت، تجارت و کشاورزی، با اشاره به اینکه روند واردات دام زنده و گوشت قرمز تا رسیدن بازار به تعادل ادامه دارد، اظهار کرد: شرکت پشتیبانی امور دام به منظور تامین نیاز جامعه، گوشت گوسفندی و گوساله را از طریق زمینی، هوایی و دریایی به صورت زنده، منجمد و گرم با هماهنگی بخش خصوصی وارد و در شبکه تنظیم بازار توزیع خواهد کرد.

به گفته وی، روند واردات و توزیع گوشت در شبکه تنظیم بازار تا رسیدن قیمت به نقطه تعادل از لحاظ عرضه و تقاضا استمرار خواهد داشت.

جعفری ادامه داد: قیمت گوشت‌های تنظیم بازار از طریق سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به توزیع کنندگان و مراجع مربوط اعلام می‌شود و تا زمانیکه قیمت گوشت داخلی در بازار به تعادل برسد، در تلاشیم تا واردات و توزیع ادامه یابد.

این مقام مسئول از واردات هفتگی ۵۰ هزار راس دام زنده خبر داد و گفت: واردات دام زنده در کنار برنامه ریزی واردات گوشت منجمد و گرم وارد می‌شود.

مدیرکل تامین دام و فرآوری محصولات دامی در پایان تصریح کرد: براساس مصوبات ستاد تنظیم بازار، واردکنندگان موظف هستند که گوشت‌های وارداتی را در شبکه تنظیم بازار توزیع کنند و در صورت عرضه خارج از شبکه، با واردکنندگان به عنوان قاچاقچی برخورد می‌شود.

نوسان قیمت گوشت در بازار شب عید منتفی است/ توزیع ماهانه ۷۲ هزار تن گوشت داخل از اردیبهشت در بازار

منصور پوریان رئیس شورای تامین دام کشور در گفت وگو با خبرنگار  صنعت، تجارت و کشاورزی، با اشاره به تاثیر توزیع گوشت‌های وارداتی در تنظیم بازار اظهار کرد: با توجه به واردات روزانه دام زنده و گوشت قرمز پیش بینی می‌شود که در روز‌های آتی کاهش قیمت در بازار اتفاق بیفتد.

وی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام در نظر دارد که لاشه گوسفند‌های وارداتی را پس از رفع نواقص شبکه توزیع به بازار تزریق کند که با این وجود انتظار می‌رود که بازار گوشت داخل با روند کاهشی به ثبات برسد.

پوریان با اشاره به اینکه واردات گوشت با ارز نیمایی مراحل اولیه خود را طی می‌کند، بیان کرد: براساس مصوبه معاون اول رئیس جمهور واردات انواع گوشت قرمز با حقوق ۴ درصد و ارز سامانه نیما مجاز شد که به این ترتیب پیش بینی می‌شود میزان واردات افزایش یابد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور ادامه داد: طبق بررسی‌های صورت گرفته، تولید دام داخل در پی بارش‌های مناسب اخیر و شرایط مساعد مراتع با روند افزایشی روبرو خواهد شد.

به گفته وی، در اردیبهشت ماه پیش بینی می‌شود که روند تولید دام با افزایش بی سابقه‌ای روبرو شود به طوریکه ماهانه ۷۲ هزارتن گوشت از محل تولید داخل به بازار تزریق می‌شود.

پوریان درباره آخرین تحولات بازار شب عید تصریح کرد: با عرضه بره‌های تولید پاییز در کنار واردات دام زنده و گوشت منجمد و گرم و همچنین تشدید قاچاق و خروج غیر قانونی از مرز‌های کشور، نوسان قیمت گوشت در ایام پایانی سال منتفی است.

گزارش از آزاده محبی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زین الدینی خوانسار
۲۳:۵۵ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
سلام همش دست اقازادهاست وگرنه من خودم دامدارم امسال همش ضرر درسته گوشت نبصان داره یه روز بازار میره بالا فردا میاد پاین علوفه سربه فلک کشیده بابا چرا دامدارحمایت نمیکنی چرا یه مشت آدم بی تجربه مسئول شوره والا ایران تولید کننده داره فقط حمایت کننده نیس و باید یه مشت کشورهای غربی باعث بدبختی ملت ایران بشه عزیزان پرگوشت منجمد نمیخایم که هزار نوع مریضی داره آنوقت برهای خودمون اعراب و کشورهای حاشیه خلیج فارس مصرف کنند عقب ماندگی تاکی فکر ملت خودمان باشیم به والا دامدارم داره بیچاره میشی ملتم بدبختریه فکر سیاست درست بکار بگیرید این بی تجربه هارو از مسئولیتی که اصلان سررشته ندارم بیرون بگذارید به والا زن بچه مردم گناهدارن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۰۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
عجب قیمت گوشت کاهش پیدا کرد یعنی دیگه باید گوشت را تو ی کتاب ببینیم
Iran (Islamic Republic of)
علی شرفی
۲۳:۲۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
از لطفت مسعولان بی فکر. مسکن . خودرو .طلا. زمین .همه چی گرون شده بخصوص خوراک دام مثل جو زرت ینجه سویا نسبت به پارسال چند برابر شده ماه اردیبهشت من ۲۰۰راس بره خدا شاهد کیلوی ۱۱۰۰۰۰هزار تومان گرفتم با هزینه خوارک و زحمت کارگر که بالغ بر ۴۰۰۰۰۰۰۰۰چهارصد میلیون هزینه کردم الان بخوام بفروشم پول بره هایی که اردیبهشت خریدم همه در نمیارن یعنی گوسفندی که بهار ۱۸۰۰۰۰۰یک میلیونو هشتصد گرفتم تا الان هر گوسفند ۸۰۰۰۰۰هشتصدهزار خرج خوراک نگهداری و دارو کردم الان با این که وزنش دو برابر شده ولی باز ۱۸۰۰۰۰۰یک میلیون هشتصدهزارتومان پولی که بهار گرفتم الانه بفروشم باقیمت ۶۰۰۰۰هزارتومان هرکدوم همون ۱۸۰۰۰۰۰یک میلیونوهشتصدهزرا درمیارن با این که یک دامداره نمونه در سطح شهر هرسین هستم کلی ضرر دستو بالمو گرفته کی باید جوابگو باشه خواهش میکنم رسیدگی کنید ، آدرس استان کرمانشاه شهرستان روستای تمرگ دامداریه ۵۰۰ پانصد راس بره کرم رضا شرفی با شماره ملی ۳۳۱۹۵۰۲۲۳۹
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۱۹:۴۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
شما که لیاقت سمت رو ندارید فقط حرف میزنید پشت میکروفون من جد درجد دام پرورم امسال دام زنده خریداری کردم کیلو ۴۵ هزار تومان العان به لطف شما بی کفایت ها شده ۳۰ هزار تومان ۳خانوار هم دارین زحمت می کشیم کی جواب کد هست العان خدا نگذره از شما ها
Iran (Islamic Republic of)
یکی مثل همه نگران اینده ایران
۰۲:۵۵ ۱۱ تير ۱۳۹۸
گرونی مملکت ما فقط قیمت گوشت نیست که همه چسبیدین به گوشت والله خیلی چیزای دیگه هم هست یک نمونه کوچیک پوشک بچه از ۹ تومن شده۲۴ تومن رب گوجه ۶ تومنی شده ۱۸ تومن لبنیات و سبزیجات و میوه جات و الی اخر اگه بخواین تا صبح میتونم براتون مثال گرونی بزنم که قیمت ها چند برابر شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
یک مقام مسوول محترم فرمودنددرداخل ارزانی است که به کشورهای همسایه قاچاق میشود"درسته" اماارزش پول ملی 3برابرشکسته شددرنتیجه فروشندگان قیمت واقعی رادرمرزهاجستجومیکنندوفروش درداخل کفاف دخل وخرج نمیکند.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۰۶ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
دولت برای اینکه جلوی قاچاق دام که بهانه ای بیش نیست را بگیرد بازار را رها کرده تا قیمت گوشت سرسام اور بالا برود بعد میگوید موضوع قاچاق گوشت خودبخود حل شد چون دامداران برایش حالا صرف میکند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۴۱ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
تو این مملکت هر چی گرون شده دیگه ارزون نشده حالا شما داری حرف از ارزونی میزنی
بی خیال بابا ما گوشمون از این حرفا پره
Germany
ناشناس
۱۷:۱۶ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
تا وقتی که دولت برای همه با کارت مخصوص سهمیه گوشت تعیین نکنه و در بخش توزیع دخالت و کنترل جدی نداشته باشه محتکرین و قاچاقجی ها نمی گذارند گوشت عادلانه بدست مردم برسه. حتی اگر دولت زحمت بکشد و دو میلیون تن گوشت وارد کند. همین بساط را قاچاق چی ها ادامه میدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
سلام، من اگر بدونم این کلمه ی حباب رو کی مد کرد ، حباب یعنی چی؟ الان قیمت بالای 100 هزارتومن هر کیلو گوشت رو میفروشن، آخه حباب چیه که مارو سر کار میذارن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
در هیچ جای دنیا برای مایحتاج اولیه خودت نیازی به صف نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
همه چیز گرون میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
قند ۴۵۰۰ به ۶۰۰۰ تومان افزایش یافت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
مگه تا حالا کدوم حباب ترکیده که اینم بترکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
تا کجا میخواد گرون شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
خدا کنه گوشت ارزون شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
چه فایده از این طرف وارد از آن طرف خارج می شود
Israel
ناشناس
۱۳:۱۳ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
واقعا اسمش تنظیم بازار هست جای خجالت داره مگه دام قاچاقم نشه به مردم میرسه؟ بازم گوشت منجمد وارداتی به مردم میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
از محالات است قیمت پایین بیاد گوشت ۳۵ تومن بوده الان شده ۷۰ شب عید میرسه ۱۱۰ تومن حالا شاید بشه مثلا ۹۰ تومن خوب حباب میترکه والله واسه ترکوندن حباب یه فوت لازمه ولی این گرونی رو طوفان هم نمیترکونه مرگ بر فاسدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
چرا قاچاقچیان و محتکران گوشت - مرغ و...و هر آنچه که موجب اختلال در وضعیت معیشتی مردم و کشور میشه را اعدام نمیکنند؟؟!!
-
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
حباب قیمت گوشت می ترکد ، حباب قیمت پراید می ترید ، حباب قیمت تمام چیزهایی که 3 برابر شده می ترکد ، قیمت کدام یک در شب عید می ترکد ؟؟ با این حرف ها و وعده ها مردم بیچاره را اذیت نکنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
یکی باید جلوی اینا رو بگیره که عامل قاچاق و گرونی گوشت هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
خدا کمکمون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
داداشم رفته فرهنگسرای بهمن از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعد ازظهر تو نوبت گوشت به اینا که رسیده گفتند گوشت تموم شده! آخه خدا رو خوش میاد؟ فقط الکی میگن ما اینقدر وارد کردیم مشکلی نیست همه چی آرومه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
دام قاچق میشه کسی نمی خواهد بفهمد رانت واردات گوشت دست یک عده آدم بخصوص است کسی نمی خواهد بفهمد گوشت وارداتی احتکار میشه کسی نمی خواهد بفهمد در تلویزیون در اخبار نشان داده میشه باز گوش شنوایی در کار نیست و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
ماکه کلا ازگوشت خداحافظی کردیم
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۱:۰۷ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
جالب نیست ؛ از اینطرف دام قاچاق میشه و از اونطرف وارد میشه !! اگه نظارت بیشتری تو مرزها بشه تا جلوی قاچاق را بگیرن آیا به صرفه تر از وارد کردن اون نیست ؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
باید دلالان را اعدام کرد تنها راه چاره انقلابی عمل کردن است بایداین خائنهاراگرفت واعدام کرد تاکسی جرعت نکند به این ملت خوب خیانت کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
ما که به هیچ چیز احتاج نداشتیم ....چی شد ؟؟؟؟همش داریم کالا وارد میکنیم.....خودکفایی ملی چی شد؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
سلام ببخشید گوشت قرمز چیه میشه یه خورده راهنمای کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
میگن برید گوشت تنظیم بازار از فلان سایت بگیرید ملت میرن توسایت میبینن خبری نیست فقط یه تبلیغ وسیع و رایگان برای اون سایت شده
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۰:۰۵ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
بله کاهش پیدا خواهد کرد مثلا از 100 هزار تومان به 99 هزار تومان کاهش خواهد داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
این وضعیت تا زمانی ک مردم دلشون واسه خودشون نسوزه درست نمیشه.اونایی ک میگن منتظر امام زمان هستن تا جهاد کنن.یا اونایی ک به هر دلیلی کشورشون رو دوست دارن و دوست دارن پیشرفت کنیم.جهاد فقط تفنگ در دست گرفتن و جنگیدن نیست.الان موقع جهاده میتونیم با به سود کم قانع بودن.نخریدن سکه و ارز فروختن طلا و جواهرت و کارافرینی با سرمایه به جایه دلالی یا خرید وسایل اضافه و ذخیره کردن و....جهاد کنیم.مطمعن باشیم خدواند از دلمون خبر داره و اجرت کارمون رو هم توی این دنیا و هم اخرت بهمون برمیگردونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
مردم دارند سختی میکشند
Germany
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
تو رو به خدا دم از حباب و ترکیدن حباب نزنید. این اصطلاحی جهت توجیه گرانی های وحشتناک و عمدی ایجاد شده است که چند برابر گران می کنند و سپس با اصطلاحی چون ترکاندن حباب ، قیمت بسیار گران شده را به مقدار بسیار کم کاهش می دهند تا کار خود را برای مردم توجیه نمایند و کلاهبرداری خود را توجیه کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
بخدا آدم مردم رو میبینه که نون شب ندارن بخورم چه برسه به گوشت،دلش کباب میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
این چه وضعیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
توروخدا این عکس گوشتهارو پاک کنید خیلی ها مدتهاست گوشت نخورده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
درود به شرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
برای انجام هر کاری انرژی لازم است. برای انجام هر کاری نیروی انسانی لازم است. در ایران انرژی (نفت و گاز و ...) و نیروی انسانی متخصص بیکار فروان داریم ولی محوری که تعامل بین این دو را مدیریت کند نداریم. بنابراین علیرغم اینکه بالقوه صادر کننده همه چیز حتی دام هستیم ولی بالفعل وارد کننده همه چیز حتی کود حیوانی و سنگ قبر هم هستیم و نتیجه آن جز بیکاری و از دست رفتن منابع و ثروتمند شدن بیگانگان و کلفت تر شدن واردکنندگان و مایوس تر شدن مردم چیز دیگری نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
گوشت حبابه.سکه حبابه.ماشین حبابه.دلار حبابه.طلا حبابه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
کلا تو حباب زندگی میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
خير تا دولت نخاد هيچ حبابي نخواهد ترکيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
خدا بهمون رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
حباب دیگه چه صیغه ای توی مملکت ما قیمت هر چی رفت بالا دیگه پایین نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
من ماهیانه ۵۰۰هزارتومن حقوق میگیرم ۲۵۰ اجاره خانه میدم خدا وکیلی همه چی گرون گرونتر شده چرا گوشت گرونه خدا شاهده چند ماه هست رنگ گوشت بچه هام ندین نمیتونیم بخیریم خدا شاهده پنچ هزار تومن دادم پرتقال خریده همش چهار تا دانه شد بخدا طبقه زیر صفر جامعه هستیم هر روز تحت فشاریم آخه این چه وضعشه به حضرت عباس به مولا قسم میخورم یخچالم خالیه شرمنده زنوبچه م هستم خدا هیچ آقایی را شرمنده خانوادهش نکنه که من شرمنده زن و بچه م شدم
Germany
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
من نميدونم چرا همه چيرو ميگين حباب ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
گوشت خیلی گرون شده باید ازش خداحافظی کرد
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۰:۳۸ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
نه خدا حافظی نکن عزیز تا داری بخور .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
چرا دام قاچاق میشه اونم تواین شرایط؟!
Iran (Islamic Republic of)
وحید شریفی
۰۸:۵۰ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
حباب چهچیزی ترکیده است که حباب گوشت هم بترکد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
جواب اینه نه. بالاخره یه عده ای گوشت رو باز میگیرم نگه میذارن گرون تر میفروشن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۴۴ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
خیر
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۰۸:۲۷ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
نمیدونم چه بگم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
حسابی خوشحالم و الان چهره اون ۲۴ میلیون نفری که سوت و کف میزدن برام دیدنی تر از همیشه شده خدایا روز به روز به گرانی ها بیفزای تا شاید بندگانت سر عقل بیایند
آمین
آخرین اخبار