در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

نرخ جدید مرغ و انواع مشتقات در بازار/ قیمت مرغ از پنجم اسفند کاهش می‌یابد

یک منبع آگاه نرخ جدید مرغ و انواع مشتقات در بازار را اعلام کرد.

نرخ جدید مرغ و انواع مشتقات در بازار/ قیمت مرغ از پنجم اسفند در بازار کاهش می یابدیک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۰ هزار و ۵۰۰، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۱۴ هزار و ۲۵۰، توزیع درب واحد‌های صنفی ۱۴ هزار و ۴۵۰ و خرده فروشی ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

به گفته وی، نرخ هر کیلو ران مرغ بدون کمر ۱۴ هزار و ۵۰۰ و ران مرغ با کمر برابر با قیمت مرغ ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

این منبع آگاه با اشاره به نرخ سایر مشتقات در بازار افزود: قیمت هر کیلوگرم سینه با کتف ۲۱ هزار، سینه بدون کتف ۲۲ هزار و فیله مرغ ۲۵ هزار تومان است.


بیشتر بخوانید: عرضه مرغ با نرخ مصوب ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی شدنی نیست


وی با اشاره به اینکه طرح توزیع گوشت مرغ در فروشگاه‌های اینترنتی موفق نبوده است، بیان کرد: تازمانیکه مرغ تنظیم بازار در اختیار واحد‌های صنفی قرار نگیرد، بی شک روند نوسان قیمت و آشفتگی بازار ادامه خواهد داشت.

این منبع آگاه ادامه داد: با توجه به افزایش جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری پیش بینی می‌شود که قیمت هر کیلو مرغ در خرده فروشی‌ها از پنجم اسفندماه حداکثر یک هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یابد.

وی با انتقاد از نوسان روز مره قیمت نهاده‌های دامی در بازار اظهار کرد: با توجه به آنکه توزیع نهاده با نرخ مصوب از سوی پشتیبانی امور دام بسیار ضعیف است، بنابراین قیمت نهاده‌ها هر روز رو به افزایش بوده که درنهایت این امر موجب شده تا قیمت تمام شده تولید ۵۰ درصد افزایش یابد.

این منبع آگاه از تأثیر ۱۵ تا ۲۰ درصدی توزیع مرغ منجمد بر تعادل قیمت در بازار خبر داد و گفت: با توجه به آنکه توزیع مرغ منجمد در میادین موجب شده تا بخشی از تقاضا به این سمت سوق داده شود، از این رو نمی‌توان گفت که عرضه آن در کاهش قیمت در بازار بی تاثیر بوده است.

وی در پایان از ثبات قیمت ماهی در دو ماه اخیر خبر داد و افزود: با توجه به شرایط مساعد تولید، پیش بینی می‌شود که نوسان چندانی در بازار ماهی شب عید نداشته باشیم.

انتهای پیام/

قیمت ماهی در بازار شب عید نوسان چندانی نخواهد داشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
مث اینکه دولت بیخود داره دون رو به دلار 4200 به مرغداریا میده چون اونا هر کاریشون بکنی آخرش مرغ رو به قیمت آزاد میفروشن
حالا که اینجوره دون رو ازاد کنه و اختلاف قیمتش رو بذاره رو یارانه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۲۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
عجیب نیست؟ مسئولی دوروز پیش میگویدفروش مرغ گرم بیش از کیلوئی 11500 تومان تخلف است و امروز دیگری میگوید مرغ در بازار کیلوئی 15500 تومان است...... مارا چه شده است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
مابیچاره‌شده‌ایم‌
آخرین اخبار