وزارت نیرو اعلام کرد؛

تخصیص ۴۴ میلیارد تومان اعتبار برای برق رسانی به ۱۷۰ روستا

 از ابتدای سال تاکنون ۱۷۰ روستا با جمعیتی بالغ بر دو هزار و ۸۰۰ خانوار از نعمت برق برخوردار شده‌اند که برای تکمیل این طرح‌ها بیش از ۴۴۱ میلیارد اعتبار اختصاص یافته است.

روابط عمومی /تخصیص 44 میلیارد تومان اعتبار برای برق رسانی به 170 روستا /برنامه وزارت نیرو برای برق رسانی به ۱۰۰ روستا تا پایان سالبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت نیرو، از ابتدای سال تاکنون ۱۷۰ روستا با جمعیتی بالغ بر دو هزار و ۸۰۰ خانوار از نعمت برق برخوردار شده‌اند که برای تکمیل این طرح‌ها بیش از ۴۴۱ میلیارد اعتبار اختصاص یافته و حدود ۳۵۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۱۰۶ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۲۲۲ ترانسفورماتور نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

براین اساس با بهره‌برداری از طرح‌های جدید برق‌رسانی در کشور جمع روستا‌های برق‌دار شده ایران به ۵۷ هزار و ۲۰۰ روستا با جمعیتی بالغ بر چهار میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار رسیده است که برای برق‌رسانی به روستا‌های یاد شده بیش از ۲۴۵ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف روستایی و ۷۷ هزار دستگاه ترانسفورماتور روستایی به ظرفیت هفت هزار و ۷۰۰ مگاولت آمپر نصب و راه‌اندازی شده است.


بیشتر بخوانید: ساخت طولانی‌ترین تونل انتقال آب خاورمیانه بدست متخصصان ایرانی


همچنین براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان امسال نیز حدود ۱۰۰ روستای دیگر نیز به جمع روستا‌های برق‌دار شده کشور اضافه خواهد شد.

گفتنی است در مدت زمان فعالیت دولت تدبیر و امید برق‌رسانی به ۱۳۰ روستا با هزار و ۵۶۹ خانوار از طریق سیستم‌های انرژی‌های صورت گرفته است. همچنین طی سالیان اخیر به بیش از سه هزار و ۲۶۰ خانوار عشایری و کوچ‌نشین در برخی از مناطق کشور از طریق دستگاه‌های تولید برق خورشیدی قابل‌حمل برق‌رسانی شده است.

انتهای پیام/

برنامه وزارت نیرو برای برق رسانی به ۱۰۰ روستا تا پایان سال ۹۷

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار