سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: هر گونه استعفا نامه‌ای را از ناحیه خودم تکذیب می‌کنم.

هیچ استعفایی در کار نبود/ تأخیر حضور در جشنواره تئاتر فجر به دلیل سفر بودبه گزارش خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امشب برای حضور در جشنواره تئاتر فجر به تئاتر شهر آمد و با مسئولان تئاتر شهر به گفتگو نشست.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر استعفایش از سمت وزارت گفت: در این رابطه آقای واعظی چهارشنبه صحبت کرده بودند؛  من هرگونه استعفا نامه‌ای را از سمت خود تکذیب می‌کنم.

او افزود: من از چهارشنبه کرمان بودم و شب گذشته نیمه شب به تهران رسیدم و موفق نشدم زودتر به جشنواره تئاتر بیایم. امروز در اولین فرصت به جشنواره آمدم تا کار‌ها را تماشا کنم. تاخیر من هیچ ربطی به بحث استعفا ندارد و هیچ استعفایی در کار نبوده است.

صالحی درباره ساماندهی اطراف تئاتر شهر و دستفروش‌ها گفت: متاسفانه شرایط خوبی را در اطراف تئاترشهر نمی‌بینیم؛ من با توجه به حضور پیاپی در این فضا شاهد این شرایط بوده‌ام. دوستان ما در تئاتر شهر و معاونت هنر‌های نمایشی و همچنین معاونت هنری اقدامات متنوعی انجام داده‌اند، اما متاسفانه گاهی ما در تصمیم‌گیری بین خوب و خوب‌تر یا بد و بدتر گرفتار می‌شویم.

او ادامه داد: ما نگاهمان این بوده که تئاتر شهر به عنوان یک فضای نوستالژیک شهری و کشوری بتواند فضایی آرام داشته باشد تا متناسب با فضای هنری تئاتر گروه‌های هنری داخلی، مخاطبان و همچنین مهمانان خارجی احساس نکنند که مناسباتی بین متن و پیرامون وجود ندارد.

صالحی با تاکید بر اینکه این نگاه بین وزارت ارشاد و شورای شهر در این مسأله یکسان است، ادامه داد: در این‌میان نگاهی وجود دارد که می‌گوید در این شرایط که مشکلات معیشتی هست و نزدیک شب عید هستیم، باید به معیشت مردم توجه شود. با توجه به این دو نگاه ما با شورای شهر و شهرداری تلاش می کنیم که این مسیر را به درستی طی کنیم. معیشت عده‌ای مهم است، اما هنر را هم باید به اندازه آن جدی بگیریم.

وی درباره بودجه مرکز هنر‌های نمایشی و تئاتر گفت: در تلاش هستیم تا معوقات باقی مانده را تا انتهای سال تسویه کنیم.

باید از برخورد هیجانی فاصله بگیریم

وزیر ارشاد در پاسخ به سوالی درباره ورود دادستانی به حواشی تئاتر و اعتراضاتی که از طرف اهالی خانه تئاتر انجام شده است، بیان کرد: وقتی ما در تعامل با این سازمان‌ها هستیم، نمی‌توانیم برخورد هیجانی داشته باشیم. این برخورد‌های هیجانی به پیچیده شدن موضوعات می‌انجامد. ما یک جریان رو به رشد در تئاتر کشور داریم؛ بنابراین باید از هیجانی برخورد کردن فاصله بگیریم، زیرا می‌تواند در کوتاه‌مدت راضی‌کننده به نظر بیاید و عده‌ای را خشنود کند؛ اما یک فضای رکود را هم برای چند سال به وجود می آورد.

وی اظهار کرد: باید فهم مشترکی از این مسیر رشد به وجود بیاید و این باور ایجاد شود که تئاتر، هنری جدی است و به کشور و انقلاب خدمت می‌کند. نسل جوان به کشورشان علاقه‌مند هستند و سلیقه‌ها ممکن است مختلف باشد؛ اما همه در یک جریان عمومی در حرکت هستیم. رسیدن به این تفاهم‌ها ممکن است زمان‌بر باشد. ما با قوه قضاییه گفتگو کردیم و امیدواریم این گفتگو‌ها تأثیرات خود را داشته باشد.

صالحی بیان کرد: ما قوانینی داریم که شاید همه آن‌ها درست نباشد، اما تا وقتی قانون هستند باید از آن‌ها پیروی و در کنار آن باید برای اصلاح قوانین تلاش کرد. وزارت ارشاد پای مجوز‌های خود ایستاده است و تا الان بیش از هفت هزار عنوان نمایش اجازه اجرا داشته اند. همیشه این ایستادگی بوده، اما همه آن‌ها به معنی تعارض یک مجموعه با مجموعه دیگر نیست. 

انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر ارشاد ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار