استقبال مردم آبادان و خرمشهر با جشنواره موسیقی فجر

اجرای گروه‌های موسیقی سی و چهارمین جشنواره فجر در آبادان و خرمشهر مورد توجه اهالی فرهنگ و هنر و شهروندان این ۲ شهرستان قرار گرفت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سیدمحمدحسین مرعشی پور دبیر سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در منطقه آزاد اروند امروز گفت: ۱۳ گروه هنری از ۹ شهرستان تهران، آمل، شیراز، اهواز، بهبهان، رامهرمز، ماهشهر، آبادان و خرمشهر در سه سبک کلاسیک، پاپ و سنتی برنامه اجرا دارند.

وی توجه به موسیقی فاخر و سنتی و آشنایی گروه‌های منطقه آزاد اروند با سبک‌های اجرای گروه‌های مختلف موسیقی را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و افزود:از میان آثار حضور یافته در آبادان و خرمشهر یک اثر در سبک کلاسیک و یک اثر در سبک پاپ است و ۱۱ گروه دیگر اجرای موسیقی سنتی است.

قدرت اله طمیمیان سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند نیز بر وجود پتانسیل‌های بسیار در حوزه هنری اعم از سینما و موسیقی در آبادان و خرمشهر اشاره کرد و گفت:سه جشنواره تئاتر، فیلم و موسیقی فجر در منطقه برنامه ریزی و اجرا شده است.

وی افزود:اجرای جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره موسیقی می‌تواند زمینه آشنایی مردم و هنرمندان با کار‌های برتر هنری کشور همچنین امکان آموزش و ارتقای کیفیت آثار بومی را فراهم می‌کند.

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: منطقه آزاد اروند جز معدود مناطقی در کشور است که جشنواره موسیقی فجر همزمان با تهران در آن برگزار می‌شود.

در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر که برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود ۱۳ گروه موسیقی از ۲۴ بهمن ماه در سینما مهر آبادان و مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس خرمشهر اجرای برنامه را آغاز کرده اند.

جشنواره موسیقی فجر در هفت استان برگزار می‌شود و منطقه آزاد اروند یکی از ۲ استانی است که به صورت همزمان با تهران از ۲۴ تا ۳۰ بهمن میزبان این جشنواره است.

انتهای پیام / د

استقبال از جشنواره موسیقی فجر

برچسب ها: جشنواره ، فیلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.