پنتاگون: هنوز درباره ضرورت نظامی ساخت دیوار مرزی تصمیم‌گیری نکرده‌ایم

پاتریک شاناهان اعلام کرد وزارت دفاع آمریکا هنوز درباره اینکه ساخت دیوار مرزی مکزیک یک ضرورت نظامی محسوب می‌شود یا خیر تصمیم‌گیری نکرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «پاتریک شاناهان»، وزیر دفاع موقت آمریکا روز گذشته (شنبه) اعلام کرد پنتاگون هنوز درباره ضرورت نظامی ساخت دیوار مرزی مکزیک و اینکه چه میزان بودجه باید برای این کار اختصاص یابد، تصمیم گیری نکرده است.

یک مقام آگاه که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد که شاناهان احتمالا با بودجه ۳.۶ میلیارد دلاری ارتش برای ساخت دیوار مرزی مکزیک موافقت خواهد کرد.

شاناهان در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: ما همیشه پیش بینی می‌کردیم که این مسئله (اعلام حالت فوق العاده ملی ترامپ) توجه زیادی را جلب خواهد کرد. ما هنوز تصمیمی در این خصوص اتخاذ نکرده ایم. اما گام‌هایی را که برای تصمیم گیری در خصوص آن نیاز است، شناسایی کرده ایم.

وی در ادامه افزود: افرادی که امور نظامی را برنامه ریزی می‌کنند، تجزیه و تحلیل‌های اولیه برای تأمین بودجه دیوار را انجام داده اند و بررسی آن از روز یکشنبه (امروز) آغاز خواهد شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه حالت فوق العاده ملی در مرز مکزیک اعلام کرد که بتواند با استفاده از بودجه وزارت دفاع هزینه مورد نیاز برای ساخت یک دیوار در امتداد مرز جنوبی آمریکا را تأمین کند. رئیس جمهور آمریکا خواستار تخصیص بودجه ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری برای ساخت دیوار مرزی مکزیک است. این در حالی است که کنگره فقط با یک میلیارد و ۳۷۵ میلیون دلار بودجه موافقت کرده است. به همین دلیل ترامپ از حالت فوق العاده ملی استفاده کرده که بتواند ایده ساخت این دیوار را عملی کند.

بر اساس قانون، وزیر دفاع آمریکا باید تصمیم گیری کند که آیا ساخت این دیوار یک ضرورت نظامی محسوب می‌شود یا خیر. این وزارتخانه سپس بودجه‌ای را برای آن اختصاص می‌دهد.

پیش از این نمایندگان دموکرات آمریکایی در نامه‌ای از رئیس کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان درخواست کرده بودند که نگذارد ترامپ در آینده از بودجه نظامی برای ساخت دیوار مرزی مکزیک استفاده کند. ترامپ پیش از این هم بار‌ها اعلام کرده بود که اگر دموکرات‌ها با ساخت دیوار مرزی مکزیک موافقت نکنند، حالت فوق العاده ملی اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار