سرپرست وزارت دفاع آمریکا: نظامیان ما به دعوت بغداد در عراق حضور دارند!

پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا در دیدار با مقامات این کشور اطمینان داد نظامیان آمریکایی به دعوت دولت عراق در آن جا حضور دارند و واشنگتن این مسئله را به خوبی درک می‌کند!

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا در سفر اعلام نشده به عراق، در دیدار با مقامات بلند پایه این کشور اطمینان داد که نظامیان آمریکایی به دعوت دولت عراق در این کشور حضور دارند و واشنگتن این مسئله را به خوبی درک می‌کند.

وی در گفتگو با خبرنگاران بعد از دیدار با عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق درباره توضیحاتش به وی گفت: «من تصریح کردم ما حاکمیت عراق، تمرکزشان روی استقلال و اینکه به دعوت دولت بغداد اینجا هستیم را به رسمیت می‌شناسیم.»

سرپرست وزارت دفاع آمریکا البته توضیح داد که در جریان دیدارش با عبدالمهدی، بحث اظهارات ترامپ درباره نظامیان آمریکایی و ایران به میان نیامد، اما نخست‌وزیر عراق خطاب به او گفت که خواستار حفظ روابط قوی به‌صورت همزمان با واشنگتن و تهران هستند.

شاناهان در ادامه افزود: «اخیرا در پارلمان عراق تحرکاتی رخ داده و درباره این بحث می‌کنند که آیا لازم است محدودیتی بر تعداد نظامیان آمریکا در عراق اعمال کنند یا نه. من نیز به عبدالمهدی گفتم که ما نقش خود را درک می‌کنیم و می‌فهمیم که با دعوت آن‌ها اینجا هستیم.»

شبکه تلویزیونی المیادین نیز پیشتر گزارش داده بود، عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق در دیدار با پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد عراق وجود هیچ‌گونه پایگاه خارجی را در خاک خود نمی‌پذیرد.

عبدالمهدی افزود: «عراق در تصمیمات خود مستقل عمل می‌کند و تحت تاثیر هیچ طرفی قرار نخواهد گرفت.»

سرپرست وزارت دفاع آمریکا نیز تاکید کرد که به عراق آمده تا از نزدیک نظر دولت عراق درباره آینده روابط بین دو کشور را بشنود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، عراق ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
گفتن دروغ وزارت دفاع امریکا به این شاخداری نوبره واله
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۳۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
همان دعوتی که وقتی برای حذف صدام حسین تصمیم قطعی گرفتید!!!! با انواع بمبهای ممنوعه راکتها و موشکها و بمبارانهای هوائی و زمینی و دریائی تمام زیرساختهای عراق را شخم زدید؟؟؟؟؟
آخرین اخبار