آمریکا: هند حق دارد از خود دفاع کند

پس از حمله انتحاری به منطقه کشمیر که در جریان آن ۴۴ نیروی پلیس هندی کشته شدند مقامات واشنگتن گفتند حق این کشور را برای «دفاع از خود» به رسمیت می‌شناسند.

آمریکا: هند حق دارد از خود دفاع کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، آمریکا از حق هند برای «دفاع از خود» در برابر حملات تروریستی فرامرزی حمایت کرد.

پنج‌شنبه گذشته، یک حمله انتحاری در منطقه کشمیر رخ داد که بنابر گفته مقامامت هند ستیزه‌جویان مستقر در پاکستان آن را انجام دادند. ۴۴ نفر از نیروهای پلیس هند در این حمله کشته شدند. مسئولت این حمله را گروه «جیش محمد» که در خارج از پاکستان فعالیت می‌کند و «مسعود اظهر» آن را تاسیس کرده است بر عهده گرفت.

اگر چه این حمایت آمریکا ممکن است باعث خشنودی هندی‌ها شود، این ترس را نیز به دنبال دارد که تنش‌ها میان این کشور و پاکستان بیش از پیش افزایش یابد. جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، به همتای هندی خود در دهلی‌نو گفت: «آمریکا هرگونه کمکی که لازم باشد در اختیار هند قرار می‌دهد» تا عاملان این حادثه دستگیر و مجازات شوند.

وزیر امور خارجه هند در این خصوص گفت جان بولتون و آجیت دوال تصمیم گرفتند «پاکستان را ملزم کنند تا به تعهدات خود تحت قطعنامه‌های سازمان ملل عمل کند».

هند جمعه گذشته ادعا کرده بود «مدرکی غیرقابل انکار» دارد که نشان می‌دهد پاکستان «نقشی مستقیم» در این حمله داشته است. اسلام‌آباد هرگونه دخالت در این حمله  را رد کرده و هند را متهم ساخته دوباره بدون انجام بررسی‌های مناسب انگشت اتهام را به سوی پاکستان نشانه رفته است.

تنش‌ها میان هند و پاکستان، دو کشور همسایه دارای سلاح هسته‌ای، پس از این حمله انتحاری به شدت بالا گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: هند ، آسیا ، حمله تروریستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار