ترامپ در مقابل کنگره به حق وتو متوسل خواهد شد

مشاور ارشد سیاستگذاری کاخ سفید اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا اقدام احتمالی کنگره علیه اعلام وضع فوق‌العاده ملی در این کشور را وتو خواهد کرد.

ترامپ در مقابل کنگره متوسل به حق وتو خواهد شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، استفان میلر، مشاور ارشد سیاستگذاری کاخ سفید در اظهاراتی اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اقدام کنگره علیه اعلام حالت فوق العاده را وتو خواهد کرد.

مشاور ارشد کاخ سفید روز یکشنبه به شبکه خبری فاکس نیوز اعلام کرد بدیهی است که رئیس جمهور قصد دارد از اقدام خود برای اعلام وضع فوق العاده حفاظت کند. 

میلر در پاسخ به سوال مجری شبکه فاکس نیوز درباره اینکه آیا ترامپ آماده است تا علیه تصمیم کنگره عمل کند، تاکید کرد که ترامپ قصد حفاظت از اعلام حالت فوق العاده را دارد. این مقام کاخ سفید همچنین یادآور شد که این قدرت قانونی رئیس جمهور است که وضع فوق العاده اعلام کند و این با توجه به واقعیت مربوط به وجود مهاجران غیرقانونی است که مستلزم اقدامات اجرایی فوری هستند.

میلر گفت: با توجه به این تهدیدات در کشور ما اگر رئیس جمهور نتواند از این کشور دفاع کند پس به این معناست که او سوگند قانونی خود برای ریاست جمهوری را عملی نکرده است.

روز جمعه سارا سندرز، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید در حساب توئیتری خود اعلام کرد ترامپ در این کشور اعلام وضع فوق العاده کرد تا به این طریق بتواند به بودجه مناسب برای ساخت دیوار مرزی خود، به منظور رسیدگی به بحران انسانی و امنیت ملی در مرز‌های جنوبی، دست یابد. انتظار می‌رود این اقدام امکان استفاده از بودجه پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا از جمله منابع مالی مربوط به ساخت و ساز ارتش و بودجه مبارزه با مواد مخدر را برای دولت فراهم کند.

منابع خبری به نقل از یک مقام ارشد دولتی آمریکا اعلام کردند که کاخ سفید قصد ساخت ۲۴۳ مایل مانع فولادی در مرز مکزیک، به منظور پایان دادن به ورود غیرقانونی را هدف خود قرار داده است.

پاتریک شاناهان، وزیر دفاع موقت آمریکا روز گذشته اعلام کرد پنتاگون هنوز درباره ضرورت نظامی ساخت دیوار مرزی مکزیک و اینکه چه میزان بودجه باید برای این کار اختصاص یابد، تصمیم گیری نکرده است. بر اساس قانون، وزیر دفاع آمریکا باید تصمیم گیری کند که آیا ساخت این دیوار یک ضرورت نظامی محسوب می‌شود یا خیر. این وزارتخانه سپس بودجه‌ای را برای آن اختصاص می‌دهد. پیش از این نمایندگان دموکرات آمریکایی در نامه‌ای از رئیس کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان درخواست کرده بودند که نگذارد ترامپ در آینده از بودجه نظامی برای ساخت دیوار مرزی مکزیک استفاده کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار