تعطیلی موقت موزه باستانشناسی جیرفت

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: موزه باستانشناسی جیرفت برای انجام تعمیرات به صورت موقت تعطیل است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،غلامرضا فرخی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: پیش‌بینی می‌شود کار تعمیرات و آماده سازی موزه باستانشناسی جیرفت جهت خدمت رسانی به مسافران نوروزی تا اوایل اسفندماه سالجاری به پایان برسد و از نیمه دوم این ماه پذیرای علاقمندان و گردشگران خواهد بود.

وی با بیان اینکه موزه باستان شناسی جیرفت اشیاء منحصربفردی از تمدن چند هزار ساله این منطقه را در خود جای داده است، افزود: در این موزه نزدیک به ۵۰۰ شی تاریخی از حوزه فرهنگی هلیل رود وجود دارد که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

فرخی بیان کرد: همچنین در موزه مذکور ظروف تزئینی از جنس سنگ صابون، مجسمه‌هایی از جنس مفرغ و سنگ مرمر، سفال‌های منقوش و ساده و اشیای کوچک مانند مهره‌های مسطح و استوانه‌ای درمعرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان ادامه داد: موزه باستانشناسی جیرفت هر ساله به ویژه در ایام نوروز میزبان تعدادی زیادی از مسافران و گردشگران ایرانی و خارجی است.

فرخی در پایان اظهارکرد: این موزه از نیمه دوم اسفندماه سالجاری همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۹ به صورت یکسره آماده خدمت رسانی به علاقمندان است.

انتهای پیام/ی

تعطیلی موقت موزه جیرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار