استرالیا کشور‌های دیگر را به حمله سایبری به پارلمانش متهم کرد

اسکات موریسون با متهم کردن کشور‌های دیگر اظهار داشت یافته‌ها نشان می‌دهد حمله اخیر هکر‌های به سیستم رایانه‌های پارلمان استرالیا ساختاری پیچیده در سطح دولتی دارد.

نخست وزیر استرالیا کشور‌های دیگر را مسئول حمله سایبری در این کشور دانستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا، اعلام کرد در حمله هکر‌ها به شبکه‌های رایانه‌ای پارلمان این کشور در روز هشتم فوریه، بانک اطلاعاتی سه حزب سیاسی اصلی استرالیا مورد تهاجم و رخنه قرار گرفت.

او در این خصوص گفت: «من به مرکز امنیت سایبری استرالیا دستور داده ام تا آماده باشند به هر حزب سیاسی در استرالیا که نیاز فوری دارد ارائه خدمات و کمک نماید، از جمله آنکه کارشناسان فنی خود را در دسترس قرار دهند».

نخست‌وزیر استرالیا همچنین با اشاره به تحقیقات کارشناسان این حمله را به کشور‌های دیگر نسبت داد و دولت‌های دیگر را متهم کرد. او گفت پشت این حملات احتمالا «ساختار سازمان یافته پیچیده در سطح دولتی» قرار دارد. موریسون در ادامه تاکید کرد که نشانه‌ای از «دخالت انتخاباتی» وجود ندارد. بنا به گفته او، مقامات این کشور اقدامات متعددی را به منظور حفاظت سیستم انتخاباتی از هر گونه حمله هکر‌ها در پیش گرفته‌اند.

پیش از این گزارش شد که همه نمایندگان مجلس فدرال استرالیا مجبور شدند پس از حمله سایبری به شبکه رایانه‌های پارلمان، کلمه عبور خود را تغییر دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار