حمله سایبری گسترده هکرها به بانک‌های روسیه

بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری روسیه از ابتدای سال جاری میلادی هدف حملات گسترده سایبری قرار گرفتند.

حمله سایبری گسترده هکرها به بانکهای روسیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، با آغاز سال جدید میلادی بانکهای روسیه هدف حمله سایبری گسترده‌ای قرار گرفتند.

آنگونه که وب‌سایت «ایی هکینگ نیوز» گزارش داده شرکت بین‌المللی «Group-IB» نخستین حمله سایبری گسترده در سال جاری را در روسیه ثبت کرده است. گروه هکری «سایلِنس» از ابتدای سال جدید تاکنون نزدیک به ۸۰ هزار رایانامه (ایمیل) آلوده را به کارمندان بانکها، موسسات مالی و اعتباری و سیستم‌های پرداختی روسیه ارسال کرده‌اند.

به گفته «روستام میرکاسیموف»، از کارشناسان اطلاعات سایبری Group-IB در حال حاضر گروه هکری سایلِنس یکی از خطرناک‌ترین گروه‌های روسی‌زبان است و در واقع قدرت آن با گروه‌های هکری «کُبالت» و «مانی تیکِر» برابری می‌کند.

نوامبر سال گذشته (۲۰۱۸) نیز گروه هکری سایلِنس از طریق آدرس جعلی بانک مرکزی روسیه، حمله سایبری گسترده‌ای را علیه بانک‌های روسیه انجام داد.

بنا به این گزارش، در روسیه هر هشت ثانیه یک بار یک حمله سایبری به سِروِرهای شرکت‌ها و بانک‌های این کشور انجام می‌شود و میانگین خسارت هر حمله سایبری ۳۰ میلیون روبل (واحد پول روسیه) است. بیشتر این حمله‌ها و هک‌ها شب هنگام رخ می‌دهد، زیرا در این موقع از شبانه‌روز سیستم‌های امنیتی آسیب‌پذیری بیشتری دارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، حمله ساسبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار