مجهز کردن نقاط حادثه خیز در استان آذربایجان غربی

سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: با هدف کاهش حوادث جاده‌ای چراغ‌های هشدار دهنده در ۷۰ نقطه از محور‌های ارتباطی استان نصب می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،پیمان آرامون  سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری آذربایجان غربی در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان با اشاره به تمهیدات در دست اقدام برای سفر‌های نوروزی گفت: کنترل و نظارت بر ترافیک درمحور‌های ارتباطی استان با هدف تسهیل عبور و مرور و کاهش حوادث رانندگی به ویژه در ایام نوروز در دستور کار سازمان‌های مسئول است که در همین رابطه و به منظور آشکارسازی نقاط پرحادثه ۷۰ دستگاه چراغ هشداردهنده از ۱۵ اسفندماه ۹۷ در طول جاده‌های استان نصب می‌شود.
 
وی با اشاره به جایگاه کمیسیون راه‌های استان در کاهش حوادث رانندگی افزود: با سیاستگذاری‌های صحیح و علمی و با بهره گیری از حداکثر توان اجرایی دستگاه‌های مسئول، باید نقش و تاثیرگذاری این کمیسیون را در کاهش حوادث رانندگی را افزایش داد.
 
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: روند خدمات دهی بیمارستان‌ها به بیماران اورژانسی بویژه در تصادفات جاده‌ای مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرد تا با رفع نقاط ضعف بتوانیم در کمترین زمان امکانات لازم را در اختیار مصدومان قرار دهیم.
 
پیمان آرامون در ادامه برتشکیل کمیته فنی و استفاده از کارشناسان خبره و NGO‌های فعال در حوزه ترافیک دربررسی طرح‌ها و تصمیم سازی برای کمیسیون وهمچنین خط کشی جاده‌های استان، تنظیف ورودی شهر‌ها و امادگی تمام دستگاه‌های اجرایی تا پایان سال جاری تاکید کرد.
 
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: یک دستگاه بالگرد برای اورژانس هوایی این استان تخصیص یافته است که در صورت تامین زیرساخت‌ها در فرودگاه ارومیه مستقر می‌شود.
 
باقر بهرامی با اشاره به این مطلب افزود: باید زیرساخت‌های لازم از جمله بالگرد برای بیمارستان‌ها مهیا شود تا روند انتقال بیماران و مجروحین و مصدومین به مراکز درمانی تسریع پیدا کند.
 
وی در ادامه با اشاره به فعالیت ۸۲ پایگاه اورژانس در آذربایجان غربی گفت: چند پایگاه جدید اورژانس نیز تا روز‌های آینده فعالیت خود را در استان آغاز خواهند کرد و استان آماده استقبال از مسافرین نوروزی خواهد بود.
 
جانشین پلیس راه آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد در آمار متوفیان کاهش داشتیم گفت: میزان متوفیان تصادفات جاده‌ای آذربایجان غربی در این مدت از ۳۷۸ نفر به ۳۶۹ نفر کاهش یافته است.
 
در این جلسه مصوب شد بیمارستان‌ها و مراکز اورژانس گزارشی از روند و زمان رسیدگی به مجروحین تصادفات رانندگی را در جلسه آتی کمیسیون ارائه کنند.
 
 
انتهای پیام/م

برگزاری جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان 

برچسب ها: حمل ونقل ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.