جامعةالمصطفی از نهادهای پرافتخار و اثرگذار تشیع در سطح بین‌المللی است

رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت : جامعةالمصطفی اکنون یکی از نهادهای اثرگذار تشیع در سطح بین‌المللی است و باید به ابزارهای پیچیده و حربه‌های مخالفان تشیع و اسلام توجه داشته باشد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مرجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان، آیت‌الله حسین مظاهری در دیدار اعضای هیئت امنای جامعة المصطفی(ص) ‌العالمیه ، این مجموعه را مجموعه‌ای بسیار بااهمیت و از برکات وجودی امام راحل و نظام جمهوری اسلامی ایران توصیف و اظهار کرد : به‌فضل الهی جامعةالمصطفی اکنون یکی از نهادهای پرافتخار و اثرگذار تشیع در سطح بین‌المللی است و مشمول عنایات حضرت ولی‌عصر «ارواحنا فداه» است.

وی در ادامه توجه و تمرکز بر تقویت و رشد سه عنصر «علم»، «اخلاق» و «عقلانیّت»، را به‌عنوان سه شرط اساسی برای متعلمان و دانش آموختگان جامعةالمصطفی بسیار لازم و ضروری برشمرد و تأکید کرد: رسالت خطیر تبلیغ دین خصوصاً در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی، بدون علم، اخلاق و عقلانیت، اثرگذاری لازم را نخواهد داشت و در این میان، با وجود اهمیت و ضرورت علم و اخلاق، اما نقش برجسته عقلانیت و تعقل در معرفی اسلام و مکتب تشیع به دیگران ممتاز است.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با تأکید بر اهمیت تقویت پایه و بنیه علمی متعلمین جامعةالمصطفی(ص) ، اظهار کرد : به هر میزان که بنیه علمیِ مبلغان، خصوصاً تسلط کافی آنان به مبانی تشیع در زمینه‌های اعتقادات، اخلاق و فقه، تقویت شود، قدرت تبیین و نیز دفاع علمی آنان از مبانی و تعالیم انسان‌ساز قرآن و عترت بیشتر خواهد شد.

وی در همین زمینه بر ضرورت توجه هرچه بیشتر به فقه مقارن و آموزش هرچه بهتر آن به متعلمان جامعةالمصطفی تأکید کرده افزود: استاد بزرگوار ما، حضرت آیت‌الله العظمی بروجردی «قدّس‌سرّه»، بر فراگیری و توجه به فقه مقارن پافشاری و اهتمام ویژه‌ای داشتند، اما امروزه علاوه بر آن، لازم است عموم طلاب و به‌ویژه متعلمان جامعةالمصطفی ، بر فراگیری دیگر شاخه‌های علمی مقارن خصوصاً کلام و تفسیر مقارن و نیز آموختن مهارت‌های گفت‌ وگو و ارتباطات مشترک بین خود و دیگران به‌ویژه طلاب و علمای اسلامی سایر مذاهب و ادیان هم اهتمام ورزند.

آیت‌الله مظاهری گفت: افراد تحت تربیت جامعةالمصطفی، علاوه بر آشنایی کافی با مبانی فقهی، اخلاقی و کلامی مذاهب و ادیان دیگر، باید به ابزارهای پیچیده و گستردۀ مخالفان تشیع و حربه‌های آنان در مقابله با تشیع و اسلام نیز توجه داشته باشند تا بتوانند خود را برای دفاع علمی و عقلانی از اسلام و تشیع، آماده و مجهز نمایند و پاسخ‌های نظری و عملی لازم را به سؤالات و شبهات آنان بدهند.

وی تقوا و اخلاق عملی و حُسن سلوک و رفتار را به‌عنوان عامل تکمیل‌کننده دانش و قدرت علمی دانست و تأکید کرد: عموم علماء و روحانیون خصوصاً مبلغان و فارغ‌التحصیلان جامعة‌المصطفی باید با عمل و رفتار خود، مردم را به سوی اسلام و قرآن و مکتب اهل‌بیت«علیهم‌السّلام» جذب و دعوت کنند و بدانند که بهترین و با برکت‌ترین شیوه دعوت و جذب، همین راه است.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود، تبلیغ بدون عقلانیت و تدبیر را بی‌اثر و بی‌نتیجه خواند و در این زمینه تصریح کرد: از نشانه‌های بارز عقلانیت، حفظ اعتدال و پرهیز از هرگونه افراط و تفریط در همه تصمیمات، مواضع و اقدامات است.

وی تصریح کرد: افراط و تندروی خصوصاً در کشورها و بلاد غیراسلامی سبب سوء استفادۀ دشمنان اسلام و مخالفان تشیع می‌شود ؛ چنان‌که تفریط و کندروی نیز موجب یأس و ناامیدی مردم و مخاطبان خواهد شد و ازاین‌رو یک مبلغ باتدبیر برای اثرگذاری هرچه بیشتر، باید از هرگونه تندروی و کندروی در همه زمینه‌های علمی و عملی به‌شدت اجتناب ورزد.

در این دیدار، آیت‌الله اعرافی ، رئیس هیئت امناء جامعةالمصطفی و نیز حجت ‌الاسلام والمسلمین عباسی رئیس جامعة‌المصطفی گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های جامعة‌المصطفی‌العالمیّة ارائه کردند.

در این دیدار همچنین حضرات آیات و حجج‌اسلام آقایان مقتدایی، حسینی بوشهری، تسخیری، محمدی عراقی، سید حسن ربّانی، اختری، نواب و دکتر مصطفوی و جمعی از مسئولان عالی جامعة‌المصطفی‌العالمیّة نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/م

اظهارات آیت‌الله مظاهری در خصوص وظایف جامعةالمصطفی برای مقابله با حربه‌های مخالفان تشیع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار