عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هدف FATF و لوایح آن، ناکارآمد ساختن نظامِ دور زدن تحریم‌هاست

سردار وحیدی گفت: عضویت در کنوانسیون‌هایی مثل FATF نوعی پوشش برای سلطه و تامین اهداف سیاسی و امنیتی برخی کشورهاست.

هدف این کنوانسیون‌ها ناکارآمد ساختن نظام دورزدن تحریم‌هاستسردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره FATF و ساختار آن اظهار کرد: این سیستم بخشی از نظام سلطه جهانی آمریکا و برخی کشور‌های غربی است. هدف از ایجاد این سیستم، کنترل مستقل بر کشور‌ها خارج از چارچوب سازمان ملل است؛ FATF در واقع یک نظام امنیتی، سیاسی و اطلاعاتی است و در پوشش سیستمی اقتصادی عمل می‌کند.

وی افزود: آمریکا که مدعی ایجاد این سیستم برای مبارزه با پولشویی است، خود درگیر یکی از شدیدترین انواع پولشویی در دنیا است. بخش زیادی از این پولشویی نیز در اروپا رخ می‌دهد. این کشور‌ها در حالی مدعی مبارزه با پولشویی هستند که خود دچار شدیدترین نوع این پولشویی‌ها هستند.

سردار وحیدی درباره ماهیت FATF عنوان کرد: در بحث تامین مالی تروریسم، رژیم صهیونیستی که آشکارا به ترور می‌پردازد و از بیان آن هیچ ابایی ندارد و کشوری تروریست مانند عربستان با قضیه ترور خاشقجی هم اکنون عضو FATF هستند. بنابر‌ این عضویت در این کنوانسیون‌ها در واقع یک نوع پوشش برای سلطه و تامین اهداف سیاسی و امنیتی خود و ناکارآمد ساختن نظام دورزدن تحریم‌ها محسوب می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ما باید به طور صریح و روشن به دنیا بگوییم که به هیچ کدام از تحریم‌ها و قواعد آن‌ها که مانع از دورزدن تحریم‌ها و تامین منافع ملت ما شود، عمل نخواهیم کرد و به افراد دیگر هم این اجازه را نخواهیم داد. هیچ کسی نمی‌تواند برخلاف منافع ملت ایران به قواعد خودساخته آمریکایی‌ها که برای از پای درآوردن ملت ما ایجاد شده، تن دهد. هدف این قوانین کنترل ملت هاست و امروز معیشت و اقتصاد ملت ما را مورد هدف قرارداده است.
 
وی درباره بررسی این لوایح در مجمع تشخیص مصلحت نظام، تاکید کرد: FATF در مجمع مورد بحث قرار نگرفته و موارد مورد بحث، دو کنوانسیونی است که مسائل مربوط به آن‌ها بخشی از سازوکار‌های به کار گرفته شده از سوی FATF است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
باید به قوانین بین المللی احترام گذاشت هرچندنکاتی دراین قوانین باشد که به مذاق ما خوش نیاید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
خدا کمی عقل بدهد. احترام به قوانین بین المللی؟؟؟؟ نمی فهمید که تمام تحریمهای 40 ساله امریکا و همراهانش برای از پا ذراوردن ایران اسلامی است؟ نمی فهمید که قوانین و کنوانسیون های جدید امریکایی فقط برای بستن دست ایران و زیر زور قرار دادنش است؟ نمی فهمید که همین امریکا هر وقت ذره ای منافع سردمدارانش را معارض با همان قوانین بین المللی ساخت خودش هم دیده از آنها خارج شده؟ مثل معاهده پاریس مثل NPT و مثل برجام و مثل همیشه و همه وقت! نکات؟؟؟؟ یک بار سخنان یکی از مخالفین fatf را بدون غرض و سوگیری بشنوید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
تصویب شدن fatf چرا واقعا ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
نباید تصویب شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
رهبر فرمودند نباید به اروپا اعتماد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
پیشرفت رو‌ ورزشکار سیاسی نظامی اقتصادی شده کسی درباره اتم‌حرف میزنه دکتر انبوه ساز شده کشاورز ورزشی شده توروخدا به این مسئله رسیدگی کنید جناب سردار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
واقعا نمیدونم چرا عده ای اصرار به تصویب این لوایح دارن در تاریخ 150 سال گدشته ایران مملو است از قراردادها و لوایحی که اگر نخواهم بگم همه اما اکثر انها بر ضرر ما بوده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
# مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۰:۳۹ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
مسئولین مواظب باشند در مقابل دشمنان داخلی و خارجی ذلیل نشویم.
آخرین اخبار