سرمایه گذاری عظیم SoftBank روی استارت‌آپ خودرو‌های بدون سرنشین +تصاویر

شرکت SoftBank تصمیم دارد تا نزدیک به یک میلیارد دلار روی استارت‌آپ موفق خودرو‌های خودران نورو سرمایه گذاری کند.

سرمایه گذاری عظیم SoftBank روی استارت‌آپ خودرو‌های بدون سرنشین +تصاویربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دو تن از اعضای سابق گروه خودرو‌های خودران گوگل تصمیم گرفتند تا در سال ۲۰۱۶، استارت‌آپ جدیدی برای تولید خودرو‌های خودران تحویل کالا تشکیل دهند. این استارت‌آپ با نام Nuro آغاز به کار کرد و پس از دو سال اولین محصول آن نیز به تولید رسید.

این شرکت در سال ۲۰۱۸ از اولین خودرو الکتریکی بدون سرنشین خود با نام R1 رونمایی کرد، این خودرو ابعاد کوچکی دارد و فضای داخلی آن به طور کامل برای حمل کالا طراحی شده است. R1 تنها ۶۸۰ کیلوگرم وزن دارد و ارتفاع آن به ۱ متر و ۸۰ سانتی‌متر می‌رسد، عرض آن نیز به طور تقریبی نصف یک خودرو سدان است. این مدل در حال حاضر برای تحویل محموله محلی مورد استفاده قرار گرفته و تنها ۶ نسخه از آن تولید شده است. گفتنی است؛ در صورت موفقیت در این مرحله، تولید این خودرو افزایش خواهد یافت.

سرمایه گذاری عظیم SoftBank روی استارت‌آپ خودرو‌های بدون سرنشین +تصاویر

این استارت‌آپ به تازگی نظر مدیران هولدینگ چند ملیتی SoftBank را به خود جلب کرده است و به همین دلیل این شرکت تصمیم گرفته تا نزدیک به یک میلیارد دلار بر روی استارت‌آپ نورو سرمایه گذاری کند. رقم دقیق این سرمایه گذاری ۹۴۰ میلیون دلار است، این مبلغ می‌تواند به تولید انبوه خودرو‌های خودران شرکت نورو کمک بسیار زیادی کند. با این پول، ارزش نورو به بیش از ۲ میلیارد دلار خواهد رسید.

هدف استارت‌آپ نورو از ابتدا تمرکز بر روی تحویل مواد غذایی بود، به همین دلیل چندی پیش قراردادی میان این شرکت و Kroger بسته شد، کروگر بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای مواد غذایی در آمریکا محسوب می‌شود، کروگر در ۳۱ ایالت آمریکا فعالیت می‌کند و دارای بیش از ۲۵۰۰ شعبه است.

سرمایه گذاری عظیم SoftBank روی استارت‌آپ خودرو‌های بدون سرنشین +تصاویر

قرارداد با کروگر و سرمایه گذاری سافت بنک، دو موفقیت بسیار بزرگ برای نورو است که به طور کلی برنامه‌های این شرکت را دگرگون می‌کند. دیو فرگوسن در بیانیه‌ای اعلام کرده است: " ما دو سال و نیم گذشته را به ساخت یک تیم عالی و راه‌اندازی اولین سرویس خود به همراه شرکای فوق العاده‌ای که داریم صرف کردیم تا بتوانیم زندگی روزمره خود را تغییر دهیم، این مشارکت به ما این فرصت را داد تا یک گام به اهداف خود برای تجارت محلی نزدیک شویم و کاربرد‌های فناوری خود را گسترش دهیم. "

سرمایه گذاری عظیم SoftBank روی استارت‌آپ خودرو‌های بدون سرنشین +تصاویر

نورو یکی از معدود شرکت‌هایی است که وسایل نقلیه تمام خودکار و بدون سرنشین را به خیابان‌ها آورده است. با تزریق مالی عظیمی که نورو به تازگی دریافت کرده است، پیش‌بینی می‌شود تولید خودرو‌های الکتریکی این شرکت چند برابر افزایش پیدا کند و شاید شاهد معرفی مدل‌های جدید وسایل نقلیه خودران با فناوری پیشرفته‌تر از طرف این شرکت باشیم.

سرمایه گذاری عظیم SoftBank روی استارت‌آپ خودرو‌های بدون سرنشین +تصاویر


بیشتر بخوانید: گوشی آینده شیائومی همراه با پردازنده Snapdragon 855 ارائه می‌شود +تصاویر


انتهای پیام/

استارت‌آپ خودرو‌های بدون سرنشین تقویت می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار