فرمانده نیرو‌های کرد تحت حمایت آمریکا خواستار ادامه حضور نظامی واشنگتن در سوریه شد

فرمانده «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» نیرو‌های کرد تحت حمایت آمریکا، درخواست کرد ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ نیرو‌ی بین‌المللی برای مبارزه با داعش در سوریه باقی بمانند.

درخواست فرمانده نیرو‌های دموکراتیک کرد سوریه از نیرو‌های بین‌المللی برای ماندن در سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مظلوم کوبانی، فرمانده «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» (نیرو‌های کرد تحت حمایت آمریکا) درخواست کرد ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ نیرو‌ی بین‌المللی برای مبارزه با داعش در سوریه بمانند و ابراز امیدواری کرد آمریکا برنامه خروج نیروهایش از سوریه را به تعویق بیاندازد.

کوبانی که در شمال سوریه و در جمع کوچکی از خبرنگاران که به همراه نیرو‌های نظامی آمریکا به این منطقه آمده بودند سخن می‌گفت اظهار داشت: «ما دوست داریم پوشش هوایی داشته باشیم، حمایت هوایی و نیرو‌هایی در زمین که با ما همکاری کنند».

او در ادامه افزود: گفتگو‌هایی با فرانسه و انگلیس صورت گرفته است تا نیرو‌های آن‌ها ما را در سوریه حمایت کنند. اما می‌خواهیم دست‌کم یک گروه کوچک از نیرو‌های آمریکایی در اینجا باقی بمانند. نیرو‌های آمریکایی باید در کنار ما باشند.

این در حالی است که ژنرال جوزف وتل، فرمانده ارشد نظامیان آمریکا در سوریه، پس از گفتگو با کوبانی اظهار داشت او همچنان دستور ماه دسامبر دونالد ترامپ را مبنی بر خروج کامل نیرو‌های آمریکا از سوریه دنبال می‌کند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار