رئیس دانشگاه آزاد:

تداوم چله‌های انقلاب با کتابت میسر است

طهرانچی گفت: انقلاب پیر نمی‌شود و به بلوغ می‌رسد، این امر با کتابت میسر است و چراغش در گام دوم بسیار روشن است.

تداوم چله‌های انقلاب با کتابت میسر استبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد در مراسم رونمایی از ۴۰ اثر فاخر مطالعات انقلاب اسلامی که صبح امروز در واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد برگزار شد، اظهار کرد: امروزه به استعاره رونمایی از چهل کتاب در چله انقلاب اسلامی را چهل چراغ نام نهادند و  باید به بیانیه مقام معظم رهبری اشاره داشته باشم تا این چهل چراغ‌ها بیشتر روشن شود.

وی افزود: حضرت آقا در این بیانیه نظریه تحت عنوان نظام انقلابی را بیان می‌کنند، انقلاب اسلامی بعد از نظام سازی دچار رکود و خموشی نمی‌شود؛ آنچه در این بیانیه مورد توجه قرار می‌گیرد خطابش به جوانان است و چرا گام دوم آن را نام نهادند و چرا گام پنجم نیست.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: در تقویم رشد انقلاب، بعد از ایام چهل این‌گونه نیست که انقلاب از شعار‌های خود جدا شود، در نظر نظام انقلابی بحث چله‌های پیاپی مطرح است، از حضرت امام خمینی (ره) پرسیدند طرفداران شما کجا هستند و ایشان فرمودند: در گهواره و در سال ۵۷ چله اول را جوانان ایجاد کردند و حالا نوبت به چله دوم رسید.

طهرانچی نظریه انقلابی می‌گوید انقلاب پیر نمی‌شود و شروع می‌کند و بلوغ می‌رسد و اگر بین چله‌های پیاپی حرکتی کنیم و نسل جوانی بیاید چگونه باید چله‌ها به هم منتقل شود، که این امر با کتابت میسر است و چراغش در گام دوم بسیار روشن است.

وی افزود: باید با این چلچراغ‌ها ارتباط نسلی چله اول و دوم را روشن نگه داریم و نوشتن زوایای مختلف که نشان از قوت‌ها و حتی کاستی‌هایی که نا مدیران به چله انقلاب منتقل کردیم، این‌ها را باید با نگاه اندیشمندان بررسی کنیم و به نسل جوانی که می‌خواهد چله دوم را ایجاد کند، منتقل شود.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: این چله‌ها باید تداوم داشته باشد تا این پرچم به دست اباصالح المهدی (ع) برسد.

در ادامه مراسم آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه علمیه استان تهران بیان کرد: انقلاب تنها تغییر جهت نبود؛ تاریخ را به جهش و صعود فراخواند و این آن موضوعی بود که از آغاز تحقق نهضت عظیم مشاهده می‌شد و دشمن از وقوع آن نگران بود.

وی ادامه داد: دشمن معتقد بود انقلاب ایران زلزله است و خاورمیانه را خواهد لرزاند و دشمنان از این لرزه می‌ترسیدند.

آیت الله رشاد با بیان اینکه انقلاب اسلامی تنها چرخش نبود، گفت: چرخشی که رو به آسمان دارد ارزشمند است، انقلاب اسلامی، انقلاب فکر و فرهنگ است.

وی به بیانیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر گام دوم اشاره و اظهار کرد: بیانیه دوم انقلاب از جمله نادر‌ترین و مهم‌ترین اسناد انقلاب اسلامی است که از نگاه جامع رهبر معظم انقلاب تبیین شد. این اسناد جامع و ذو وجوه و ذو بطون است و می‌توان در لایه‌های معرفتی این پیام تحقیق و مطالعه کرد.

آیت الله رشاد بیان کرد: باید نسبت به تحقیق و تحلیل این پیام اهتمام ویژه داشته باشیم، می‌توانیم طرح جامعی را تهیه کنیم و به محققان توصیه کنیم کار جامعی پیرامون این پیام داشته باشد تا یک چلچراغ از آن را توصیف کرد.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه علمیه استان تهران گفت: این بیانیه بای. مستند شود و آنچه به عنوان راهبرد‌های آتی است مبانی آن را در راهبرد‌های آینده نگری مطالعه و آثاری را در شرح و تفسیر این پیام آماده کنیم.

انتهای پیام/

اظهارات طهرانچی در مراسم رونمایی از ۴۰ اثر فاخر مطالعات انقلاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.