بر اثر گرمای هوا در زمستان:

درختان بادام به استقبال زود هنگام بهار رفتند

درختان بادام شهرستان سامان به دلیل گرمای هوا، به استقبال زود هنگام بهار رفتند.

علی خسروی مدیر جهاد کشاورزی سامان، امروز سه شنبه ۳۰ بهمن ۹۷ در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان در شهرکرد، از به گُل نشستن زودهنگام بخش‌های پراکنده‌ای از باغات بادام این شهرستان به دلیل گرمی هوای استان خبر داد.

وی گفت: شکوفه‌های این باغات از حدود ۱۰ روز قبل و تقریباً اواسط زمستان شروع به باز شدن کرد، در حالی که بیش از یک ماه تا پایان فصل سرما باقی‎مانده است.

خسروی با بیان احتمال سرمازدگی این درختان، به باغداران توصیه کرد: با انجام آبیاری در شب‌های سرد، ایجاد دود و آتش با بخاری‌های باغی و آتش زدن چوب و کاه در باغات، درختان را در برابر خطر سرمازدگی و کاهش محصول محافظت کنند.

وی، مساحت باغات بادام شهرستان سامان را ۹ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: از این میزان ۷ هزار هکتار بارور است که در سال گذشته ۱۴ هزار تن محصول داشت.

سامان از شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری، با بیش از ۳۴۴۸۶ نفر جمعیت می‌باشد که مرکز آن (شهر سامان) در فاصله ۲۲ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

این شهرستان، به دلیل قرار گرفتن در حاشیهٔ رودخانه زاینده رود، از موقعیت‌های مناسب کشاورزی، باغداری و گردشگری برخوردار است.

انتهای پیام/خ

سرمازدگی در کمین باغات بادام در سامان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار