هم‌زمان با سراسر کشور؛

برگزاری جشن نیکوکاری با شعار «عیدی برای همه»

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از برگزاری جشن نیکوکاری در سطح استان زنجان خبر داد.

برگزاری جشن نیکوکاری با شعار «عیدی برای همه»به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، صفری مدیرکل کمیته امداد استان زنجان  گفت:همزمان با سراسر کشور مرحله دوم جشن نیکوکاری به‌منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای نیازمندان در آستانه سال نو در روز‌های ۱۵ و ۱۶ و ۱۷ اسفند با شعار «عیدی برای همه» در سطح استان زنجان نیز برگزار می‌شود.

صفری در این دیدار به راهبرد اصلی این نهاد اشاره  و تصریح کرد: توانمندسازی جامعه هدف با محوریت اشتغال و زمینه‌سازی برای استقلال اقتصادی خانواده‌ها از راهبرد‌های اصلی کمیته امداد در حوزه محرومیت‌زدایی است.
 
وی ادامه داد: باهمین رویکرد در سال جاری تاکنون بیش از ۱۶۰۰ فرصت شغلی جدید از طریق پرداخت بیش از ۲۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد و اقشار آسیب‌پذیر ایجاد شده است.
 
صفری یکی از فعالیت‌های مهم امسال کمیته امداد استان زنجان در حوزه اشتغال را ایجاد طرح‌های اشتغال نو و بدیع عنوان کرد و ادامه داد: درمجموع ۳۱ طرح نو و خلاقانه در سطح استان زنجان از ابتدای امسال با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مناطق مختلف برای مددجویان تحت حمایت این نهاد ایجاد شده است.

وی به سرفصل‌های دیگر فعالیت‌های اشتغال‌زایی این نهاد در استان زنجان نیز اشاره کرد و گفت: ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان و فرزندان آن‌ها از طریق تعامل با مراکز کاریابی و واحد‌ها و مراکز صنعتی و تولیدی و پرداخت بسته‌های تشویقی به این مراکز در صورت به‌کارگیری مددجویان تحت حمایت از اقدامات و فعالیت‌های مهم کمیته امداد استان زنجان در این بخش است.
 
صفری بابیان اینکه ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مددجویان تحت حمایت باهدف زمینه‌سازی برای اشتغال جامعه هدف به‌عنوان یکی دیگر از خدمات مهم این نهاد در حوزه اشتغال است، افزود: از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه بیش از دو هزار و ۷۰۰ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای این نهاد بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه به توسعه مشارکت‌های مردمی به‌عنوان یکی از راهبرد‌های مهم این نهاد در حوزه محرومیت‌زدایی اشاره کرد و گفت: هدف از توسعه مشارکت‌های مردمی تقویت همدلی و مسئولیت اجتماعی اقشار مختلف جامعه در قبال نیازمندان است.

وی از افزایش سرانه دریافتی ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان خبر داد و افزود: با مشارکت اثربخش خیران و حامیان میانگین سرانه دریافتی ایتام تحت حمایت این نهاد به ۳۹۱ هزار تومان و فرزندان محسنین به ۲۰۱ هزار تومان رسیده است.
صفری یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی کمیته امداد استان زنجان در روز‌های پایانی سال را برگزاری جشن نیکوکاری عنوان کرد و ادامه داد: مرحله اول این مراسم ملی و معنوی از ابتدای دی‌ماه آغازشده و مرحله دوم جشن نیکوکاری به‌منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی به نیازمندان در آستانه سال نو در روز‌های ۱۵ و ۱۶ و ۱۷ اسفند با شعار «عیدی برای همه» در سطح استان زنجان نیز برگزار می‌شود.

وی افزود: تلاش می‌کنیم با ایجاد تعامل با دستگاه‌های مختلف و زمینه‌سازی برای مشارکت اقشار مختلف جامعه و بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ای به‌ ویژه صداوسیما، جراید محلی و سایت‌های خبری استان، عیدی مناسبی برای نیازمندان با هم‌افزایی کمک‌های مردمی و اعتبارات داخلی این نهاد فراهم کنیم.

انتهای پیام/ن
 

جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای نیازمندان در آستانه سال نو

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.