حضور ۲۰ اثر از فیلمسازان کردستانی در جشنواره فیلم ۱۰۰ ثانیه

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: ۲۰ اثر از فیلمسازان کردستانی به بخش نهایی جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای راه یافت.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،امین مرادی با اشاره به برگزاری دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ گفت: ۲۰ اثر از فیلمسازان کردستانی به بخش نهایی این جشنواره راه یافت که ۱۶ اثر آن از تولیدات حوزه هنری استان کردستان است.

وی با اشاره به اینکه در این دوره ۲۳۰۰ ثانیه فیلم در قالب ۲۳ فیلم به تهیه‌کنندگی حوزه هنری به جشنواره ارسال شده است، افزود: براساس انتخاب هیئت انتخاب جشنواره در بخش انیمیشن ۵ اثر که ۴ اثر آن تولید حوزه هنری استان بوده به بخش‌های اصلی و اکران این جشنواره راه یافته است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان تصریح کرد: در بخش مستند در بخش مسابقه مسیر تجربه دو اثر "هاوار مه لویجگه گان" جمشید فرجوند فردا، و «انتقال» "عمران کامیاب" و در بخش اکران فیلم‌های " درامان " به کارگردانی فاطمه مرزبان و " تناسخ " به کارگردانی سید رضا سید فاتحی "۴ اثر تولیدی حوزه هنری استان کردستان است که در کنار فیلم "سه‌روک" به کارگردانی "ژیوار فرج‌زاده " مجموع آثار راه یافته هنرمندان کردستان را در بخش مستند به عدد ۵ می‌رساند.

وی ادامه داد: در بخش داستانی که بیشترین تعداد آثار را در برمی‌گیرد در مجموع ۱۰ اثر از هنرمندان استان دیده می‌شود که مجموع آثار هنرمندان کردستان را به عدد ۲۰ رساند.

مرادی اضافه کرد: فیلم آخرین آغوش به کارگردانی سامان حسین‌پور، فیلم‌های "سرباز"و "دلقک" به کارگردانی آکو زند کریمی، "فیلم "کاتی بارین " به کارگردانی " کاوه جاهد "، " اسب " به کارگردانی " رسول احمدی"، فیلم " چرخ وفلک " به کارگردانی "ندا حاجی میرزایی"، فیلم "سارا انارندارد" به کارگردانی "مریم البرزی" و "گمشده" به کارگردانی "آرمین پورمحمد" از تولیدات حوزه هنری استان کردستان و دو فیلم "کوچه رنگی" و "شالگردن قرمز" به کارگردانی "توفیق امانی" فیلم‌های داستانی فیلمسازان کردستان راه یافته به بخش نهایی جشنواره هستند.

وی اظهار کرد: بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره در مجموع سه هزار و ۶۰۶ اثر از سراسر کشور به جشنواره ارسال و بر اساس انتخاب هیئت بازبین در مجموع سه بخش مستند، داستانی و پویا نمایی ۳۰۱ اثر به بخش نهایی جشنواره راه یافته‌اند که سهم کردستان ۲۰ اثر بوده است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: در دوره یازدهم جشنواره ۱۰۰، در بین آثار برگزیده نهایی ۳ اثر تولیدی حوزه هنری کردستان عناوین برتر بخش‌های مستند، داستانی و پویا نمایی جشنواره را از آن خود کردند.

گفتنی است؛ دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای از ۸ تا ۱۰ اسفند ماه ۹۷ به دبیری علی قربانی در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

۲۰ اثر کردستان به جشنواره فیلم ۱۰۰ ثانیه راه یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.