شناسایی بیش از ١٢٠٠ دکل تلفن همراه در مشهد

از ٢سال پیش بین ١٠٠٠تا١٢٠٠ دکل تلفن همراه شناسایی شده است که قرار است به ٣٥٠دکل تجمیع و زیبا سازی شده کاهش یابد.

شناسایی بیش از ١٢٠٠ دکل تلفن همراه در مشهدبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حاتمی نژاد رئیس ساماندهی دکل‌های مخابراتی مشهد در جلسه معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد، گفت: موضوع ساماندهی دکل‌های مخابراتی به سال ٨٩ برمی گردد، از همان زمان با توجه به شکایت‌های مردمی در مورد دکل‌های مخابراتی که در خانه‌ها قرار دارد به سازمان فناوری اطلاعات واگذار شد.

وی افزود: در برخی مکان‌ها ممانعت‌های مردمی داریم، اما مکلف به اجرای طرح ساماندهی هستیم، برای دکل‌هایی که در منازل وجود دارد نیز از ابتدای سال ٩٧کارگزاری را در نظر گرفتیم و این بحث پیگیری خواهد شد.

حاتمی نژاد بیان کرد: یکی از موارد مهمی که مد نظر ماست بحث ساماندهی دکل‌های مخابراتی است، استحکام بنا بسیار اهمیت دارد زیرا برخی از این دکل‌ها در پشت بام خانه‌های قدیمی و با زیرساخت ضعیف نصب شده است و چندین مورد سقوط دکل نیز داشته ایم.

در ادامه این جلسه، سمیعی معاون هوشمند سازی فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، گفت: شهرهوشمند و هوشمند سازی دامنه تعریف وسیعی دارد که لازم است اطلاع رسانی اتفاق بیافتد.

وی افزود: شهر هوشمند که آوازه‌ی آن در شهر مشهد پیچیده است،٦بعد دارد یک بعد حکمرانی هوشمند است که به الکترونیکی کردن فعالیت‌ها و دردسترس قرار دادن اطلاعات به مردم و افزایش مشارکت عمومی، ایجاد شفافیت، مهیا کردن زیر ساخت‌های فناوری اطلاعات را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: برای ایجاد شفافیت سامانه فاش را تهیه کردیم، تمام پروژه ها، قرارداد‌ها و بودجه‌ها را در سایت گذاشتیم تا چیزی پوشیده از مردم نماند.

سمیعی ادامه داد: محور بعدی شهروند هوشمند است، محور زندگی هوشمند بحث خانه‌های هوشمند و مدیریت بهینه مصرف انرژی، محور محیط هوشمند بایستی جمع اوری پسماند درست باشد، فضای سبز مناسب شهر سبز باشد تا به نحو موثری از انرژی استفاده کنیم.
وی افزود: بعد بعدی اقتصاد هوشمند است که به مباحثی مثل اشتغال کارافرینی و بازار دیجیتال اشاره می‌کند.

غلام رضا عباس زاده رئیس مرکز نواوری شهری ساختمان فناوری اطلاعات نیز گفت: بیش از یک ماه است که این مرکز افتتاح شده و ساختاری جدید برای استفاده از ایده‌های خلاقانه ایجاد شد.

وی ادامه داد: بطور کلی از افتتاح این مرکز بدنبال چند هدف عمده هستیم که ایجاد بستری برای خلاقیت و نوآوری در فضا‌های شهری و اقشار مختلف جامعه از مهم‌ترین آن است.

عباس زاده افزود: موضوع دیگر بحث حمایت از توسعه و گسترش کار‌های نوپا است تا به وضعیت استاندارد برسند و قابلیت هایشان توسعه بیاید.

وی با اشاره به یکی از راهبرد‌های اصلی مرکز فناوری اطلاعات گفت: وظیفه اصلی این است که تسهیل گری را انجام دهیم و چند زیر ساخت را ایجاد کردیم و همچنین بستر دیگر ما شرکت‌های شتاب دهنده هستند تا ایده‌ها به محصولات و خدمات تبدیل شوند که در اینجا ٣شرکت را مستقر کردیم تا بستر کمک به استارتاپ‌ها به وجود بیاید.

در این جلسه اپلیکشن کاربردی نقشه مشهد شهرداری را مورد بررسی قرار دادند که دارای امکاناتی چون؛ انواع ایستگاه‌های اتوبوس، زمان ورود اتوبوس‌ها به ایستگاه، مکان‌های تفریحی هنری مذهبی و بسیاری از مکان‌ها و اطلاعات شهری دیگر را دارا است.

همچنین درمورد هوشمندسازی تاکسیرانی‌ها نیز اپلیکشنی‌هایی طراحی شده است یکی از آن‌ها با نام تاپ شناخته می‌شود که با نصب آن می‌توان پرداخت‌های اتوبوس، تاکسی‌ها و حتی خرید از کتابخانه‌ها را انجام داد.

انتهای پیام// آ. ح

 

وجود خانه‌های هوشمند با مدیریت بهینه مصرف انرژی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.