دانستنی‌هایی درباره جراحی انواع فرم بینی

فوق تخصص جراحی پلاستیک گفت: تغییر شکل در بینی‌های استخوانی ۹۵ درصد رضایت بخش است و در بیشتر بینی‌های گوشتی این رضایت وجود ندارد.

چه نوع بینی نیاز به انجام عمل جراحی دارد؟به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا آخوندی نسب عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و فوق تخصص جراحی پلاستیک در کنگره بین‌المللی جراحان پلاستیک که امروز در بیمارستان حضرت فاطمه (س) برگزار شد، اظهار کرد: جراحی بینی یکی از شایع‌ترین جراحی‌هاست که بیشترین آمار جراحی را در کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

وی با اشاره به اهمیت فرم بینی در انجام عمل جراحی بینی، گفت: برخی از بینی‌ها گوشتی و برخی دیگر استخوانی است که در انجام عمل زیبایی بسیار اهمیت دارد؛ در بینی استخوانی عناصر زیر بیتی از روی پوست قابل لمس است و به راحتی می‌توان شکل بینی را حدس زد، این نوع بینی روغنی بوده و حالت کوفتگی و گرد نداشته و کمی ورم دارد.

آخوندی نسب بیان کرد: در مقابل، بینی گوشتی حالت چرب دارد، این نوع بینی پوستی ضخیم داشته و به راحتی نمی‌توان زیر پوست را لمس کرد؛ پوست مانند یک پارچه حریر می‌ماند هر چقدر نازک‌تر باشد براحتی می‌توان زیر پارچه را دید.

جراحی در بینی‌های گوشتی

این فوق تخصص جراحی پلاستیک با بیان اینکه در بینی گوشتی تشخیص فرم استخوان سخت است، گفت: بینی‌های گوشتی را باید بررسی کرد که آیا نیاز به عمل جراحی دارد یا خیر، چرا که عمل در این نوع بسیار سخت است و اغلب توصیه نمی‌کنیم بینی‌های گوشتی عمل کنند چرا که بعد از عمل نتیجه‌ای بدست نخواهد آمد و شاید تنها بتوان فرم بینی را تغییر داد.

وی یادآوری کرد: تغییر شکل بینی در بینی‌های استخوانی ۹۵ درصد رضایت بخش خواهد بود و در اغلب بینی‌های گوشتی این رضایت وجود نخواهد داشت و تنها فرد هزینه اضافی خواهد کرد و تغییری نخواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار