فعالیت ۱۳۹ پارکینگ عمومی در اصفهان

رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:در اصفهان ۱۳۹ پارکینگ عمومی فعال است اما این تعداد پاسخگوی نیاز شهروندان نیست.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،امیراحمد زندآور رییس کمیسیون حمل و نقل عمومی و فناوری اطلاعات شورای شهر اصفهان در برنامه رادیویی صدای شهر، افتتاح خط بی آر تی شیخ بهایی، توسعه ناوگان اتوبوسرانی، بهره برداری کامل خط یک مترو و... را از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه حمل و نقل عمومی دانست و اظهار کرد: همچنین با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته در سال جاری ۲۳۰ اتوبوس فرسوده را به صورت نقدی و تهاتر بازسازی و به حمل و نقل عمومی اضافه کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی امکان خرید اتوبوس جدید برای مدیریت شهری وجود ندارد، افزود: بازسازی اتوبوس های فرسوده به صرفه‌ترین اقدام در شرایط فعلی است.

رییس کمیسیون حمل و نقل عمومی و فناوری اطلاعات شورای شهر اصفهان در خصوص وضعیت پارکینگ های شهر اصفهان اضافه کرد: توسعه پارکینگ یکی از شاخص های توسعه یافتگی است، در اصفهان ۱۳۹ پارکینگ عمومی فعال است اما این تعداد پاسخگوی نیاز شهروندان نیست.

وی با بیان اینکه طبق آمار موجود روزانه حدود یک میلیون و ۱۱۸ هزار خودرو در سطح شهر اصفهان تردد می‌کند، گفت: پارکینگ سازی به لحاظ شهرسازی و پارک خودروها برای شهرداری درآمدزا است و شهرداری ها باید به این امر توجه داشته باشند.

زندآور با بیان اینکه باید با برنامه ریزی جدی تر مشکل پارکینگ در شهر اصفهان برطرف شود، افزود: البته تا رسیدن به وضعیت مطلوب به زمان زیادی نیازمند هستیم، در گذشته باید به این امر توجه می‌شده ، امروز برنامه ریزی می‌کنیم و آیندگان نیز باید به این امر توجه داشته باشند.

وی در خصوص آخرین وضعیت توسعه  خط یک مترو نیز اظهار کرد: در این خصوص ۵.۵ کیلومتر توسعه را در دستور کار داریم که بنا بر ارزیابی صورت گرفته هزینه هر کیلومتر بهره‌برداری حدود ۴۵۰ میلیارد تومان است.

رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در سال جاری برای خط دو مترو ۶۱۲ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است، گفت: در مجموع یک هزار و ۲۹۴ میلیارد تومان برای مترو در نظر گرفته شده است که حدود ۹۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار از محل فروش اوراق مشارکت تامین خواهد شد و حدود ۴۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات شهرداری تامین می شود.

وی در خصوص چرایی توسعه حمل و نقل عمومی گفت: شهرها همواره در حال توسعه هستند، جمعیت رو به افزایش است و باید توسعه حمل‌ونقل شهری و پایانه های مسافربری را داشته باشیم.

زندآور در خصوص آخرین وضعیت بی آر تی اصفهان گفت: فاز اول این پروژه به مسافت هفت کیلومتر و فاز دوم از میدان آزادی تا باقوشخانه به میزان ۱۰ کیلومتر بهره‌برداری شد و به طور کلی می توان گفت در حال حاضر ۱۰۰ دستگاه اتوبوس این خطوط روزانه ۱۲۰ هزار مسافر را جابه جا می کنند.

وی با بیان کاهش زمان سرفاصله مترو در دستور کار قرار داریم، گفت: همچنین در خصوص راه اندازی سامانه هوشمند مرکز کنترل ترافیک فعالیت‌های خوبی را داشته و می تواند در این زمینه کمک کننده باشد.

رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص طرح سه‌شنبه های بدون خودرو افزود: این طرح میدانی در مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان مورد توجه است و همواره مورد اقبال مسئولان مدیریت شهری و مردم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در مناطق یک، سه، چهار و هفت حدود ۱۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: زیرساخت های این مسیر ایجاد شده، طراحی انجام شده و در آینده نزدیک توسعه این امر را در دستور کار داریم. 

 

انتهای پیام/م 

 

۲۳۰ اتوبوس فرسوده اصفهان بازسازی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار