برگزاری همایش ادبی انقلاب فاطمی در مشهد

همزمان با نخستین روز‌های دهه پنجم انقلاب شکوهمند اسلامیه همایش ادبی انقلاب فاطمی در مشهد برگزار شد.

برگزاری همایش ادبی انقلاب فاطمی در مشهدبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام علی عدالتی‌مجد دبیر سلسله همایش‌های ادبی فیض حضور در همایش ادبی انقلاب فاطمی در مشهد، گفت: فضای ادبی دانشگاه‌ها به‌ویژه دانشگاه فرهنگیان شایسته است به نقد و تعامل‌های ادبی‌ای که موجب رشد فکری هرچه بیشتر دانش‌پژوهان و دانشجویان می‌شود.

وی در ادامه به برگزاری ۱۵ شب شعر فیض حضور، ۵ شب شعر سراسری سپندوار، گردهمایی‌های شعر فردوسی، دعبل و اخوان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۴ بزرگداشت با عنوان شب شاعر ان خراسانی، شب‌های شعر حنجره‌های جاری قبیله سلمان سرو‌های منتظر و کوثر و نیز کنگره بین‌المللی شعر انتظار برگزار شده که همگی آن‌ها حاصل ره‌آورد‌هایی از جمله زنده نگهداشتن شعائر انقلاب و تجدید بیعت با ولایت و همچنین تبادل آثار و تجربیات ادبی شاعران را نیز بهمراه داشته است.

در این همایش ادبی، حجت‌الاسلام حسین میرزایی، نماینده، ولی فقیه در دانشگاه تربیت معلم نیز اهتمام در ایجاد فضایی مناسب جهت نشاط سالم و روحیه معنوی در دانشجویان و دانش‌پژوهان را از اهم اولویت‌ها دانست و افزود: برگزاری اینگونه همایش‌های ادبی گامی مهم در مسیر شناخت و آشنایی دانشجویان با شعر و جریان ادبی معاصر انقلاب بوده است.

وی خاطرنشان کرد: دانشجو معلمان امروز معلمان فردای دانش‌آموزان ما هستند و همواره معتقدیم که معلمی شغل انبیاء بوده و هست و معلمی در کارش موفق‌تر است که ضمن یادگیری درست نحوه تدریس، از ظرفیت‌های مختلفی همچون سرودن شعر در مسیر ادامه دادن راه شعرای معاصر و آئینی حداکثر بهره را ببرد.

همچنین مصطفی محدثی‌خراسانی، شاعر آئینی و انقلابی، از معلمی به عنوان شغلی برای آموختن و آموزش دادن نام برد و گفت: دانشگاه تربیت معلم مکانی برای رویش اندیشه‌های ادبی و پرورش ذوق و استعداد شاعرانه دانشجویان است.

وی بیان کرد: بسیار خوشحالم که در این محفل صمیمی و در کنار دانشجو معلمان هستم، خود من هم از سال دوم دبیرستان وارد آموزش و پرورش شدم و بعد از ۳۰ سال خدمت بازنشسته شدم.
 
انتهای پیام// ف.ح
 
 

نگهداشتن شعائر انقلاب و تجدید بیعت با ولایت در شب شعر فیض حضور

برچسب ها: شعر ، فرهنگیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.