ضرورت کمیته گردشگری روستایی در مازندران

مدیرکل دفتر امور روستایی مازندران گفت: کمیته گردشگری روستایی و بوم گردی در مازندران باید تشکیل شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسن اصغریان رستمی مدیرکل دفتر امور روستایی مازندران در جلسه توسعه گردشگری در آمل با اشاره به ظرفیت بکر و دیدنی روستا‌های مازندران که مطابق ذائقه گردشگران داخلی و خارجی در فصول مختلف سال است گفت: پیرامون موضوع گردشگری روستایی به دستور استاندار کمیته گردشگری روستایی و بوم گردی در استان تشکیل شد.

وی با بیان اینکه در این کمیته ظرفیت‌های هریک از مناطق روستا‌هایی را جهت اعزام نیرو‌های گردشگری، مورد برنامه ریزی قرار گرفت، افزود: در مرحله اول بیش از ۱۱۰ روستا از تور‌های گردشگری بهره‌مند خواهند شد.

اصغریان رستمی گفت: با توجه به ورود گردشگران و مسافران طرح تفکیک زباله از مبداء در دستور کار قرار گرفت و تمامی دهیاران در سطح روستا ماموریت دارند تا با همکاری شورا‌ها و اهالی این موضوع مهم را مورد رسیدگی قرار دهند.

سید جعفر رسولی فرماندار ویژه آمل هم در این جلسه گفت:: با دستور استاندار مازندران مبنی بر شناخت ظرفیت‌های گردشگری در روستا‌ها و توسعه گردشگری در راستای جذب توریسم و معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی تدابیر اندیشیده شود تا مدیران مربوطه بیش از پیش تلاش ویژه نمایند.

وی افزود: با شناسایی روستا‌های که در زمینه گردشگری وجود دارند می‌توان با  معرفی جاذبه‌های آن روستا در جذب توریسم‌های  گردشگری و تور محور در اهداف گردشگری روستایی گامی بزرگ برداشت.

رسولی همچنین از راهنمایان محلی آموزش دیده که می‌توانند در معرفی  جاذبه گردشگری و کالا‌های مصرفی و آداب و رسوم هر روستا را به گردشگران معرفی کنند استفاده شود، تاکید کرد.

فرماندار ویژه آمل گفت: توسعه گردشگری و بوم گردی در روستا‌ها می‌تواند در راستای ایجاد اشتغال پایدار روستاییان محترم نقش مؤثری را ایفاء کند.

انتهای پیام/ م

تشکیل کمیته بوم گردی در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.