باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

جزییات جدید از نوسازی ناوگان هوایی کشور/ هفته آینده هواپیماهای جدید وارد کشور می‌شوند

ایران‌ایر هفته آینده چندین هواپیما با عمر پایین را وارد کشور می‌کند تا مشکل کمبود صندلی‌های مسافری در این شرکت هواپیمایی برطرف شود.

جزییات جدید از نوسازی ناوگان هوایی کشور/ هفته آینده هواپیماهای جدید وارد کشور می‌شوندبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صنعت هوایی ایران به عنوان مهم‌ترین صنعت حمل و نقل کشور همزمان با اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا دچار مشکلات بسیار زیادی در بخش قطعات هواپیما و خرید ناوگان هوایی شد.

هم اکنون متوسط عمر میانگین ناوگان هوایی ایران به ۲۶ سال رسیده و در عرف بین‌المللی تمام هواپیما‌های بالای ۲۰ سال جزو ناوگان فرسوده محسوب شده و باید از رده خارج شوند، اما شرکت‌های ایرانی با تحمل مشکلات و هزینه‌های بسیار زیاد سعی کرده‌اند که ناوگان هوایی کشور را سرپا نگه دارند.

پس از لغو کوتاه مدت برخی از تحریم‌ها شرکت‌های هوایی ایران موفق شدند که قطعات بیش از ۲۰ فروند هواپیمای خود را عملیاتی کنند تا در مسیر‌های داخلی و بین‌المللی پرواز کنند و شرکت ایران‌ایر توانست ۱۳ هواپیمای‌ ای تی آر برای پرواز در مسیر‌های کوتاه را وارد کشور کند.

شرکت‌های هواپیمایی دولتی به زودی ناوگان جدیدی را وارد کشور می‌کنند

در همین رابطه محمد رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمای دولتی ایران از جمله ایران‌ایر و آسمان در تلاش هستند که هواپیما‌های با عمر کمتر از ۲۰ سال وارد کشور کنند، گفت: هم اکنون شرایط ناوگان حمل و نقل هوایی خوب نیست و این شرکت‌ها در تلاش هستند که بتوانند ناوگان جدیدی وارد کشور کنند و امیدواریم تلاش آنها به نتیجه برسد.

وی گفت: این شرکت‌ها اعلام کردند که تلاش می‌کنیم هواپیما‌های با عمر کمتر از ۲۰ سال را وارد کشور کنیم و این هواپیما‌ها استاندارد‌های ایمنی برای جابه‌جایی مسافران را داشته باشد.

رضایی اظهار کرد: ایران‌ایر هفته آینده چندین هواپیما با عمر پایین را وارد کشور می‌کند تا مشکل کمبود صندلی‌های مسافری در این شرکت هواپیمای برطرف شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: شرکت‌های خصوصی هواپیمای با توجه به تجربه‌های گذشته از تحریم‌ها می‌توانند ناوگان هواپیمای لازم خود را تأمین کنند.

وی درباره پرداخت هزینه‌های خرید این هواپیما‌ها گفت: به دلیل آنکه هم اکنون صنعت هوایی کشور با مشکلات بسیار زیادی مواجه است، منابع مالی برای خرید این هواپیما‌ها تأمین می‌شود.


بیشتر بخوانید:  فعالیت شبانه‌روزی دادسرای فرودگاه امام(ره) در ایام نوروز 


۱۴۰ فروند هواپیمای عملیاتی برای پرواز‌های هوایی در مسیر‌های داخلی و خارجی وجود دارد

در ادامه مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی در تلاش هستند که کمبود ناوگان هوایی موجود در تعطیلات نوروز را برطرف کنند، گفت: شرکت‌های هواپیمایی از حداکثر ظرفیت خود برای انجام پرواز با کیفیت استفاده می‌کنند.

وی گفت: محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی چندی پیش اعلام کرد که هواپیما‌های خوب و مناسبی  وارد ناوگان هوایی کشور می‌شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تصریح کرد: هم اکنون ۱۴۰ فروند هواپیمای عملیاتی برای پرواز‌های هوایی در مسیر‌های داخلی و خارجی وجود دارد و شرکت‌ها تلاش می‌کنند که مشکل کمبود ناوگان را برطرف کنند.

سامانی با بیان اینکه آمریکا نهایت تلاش خود را برای تهدید این ناوگان هوایی در نظر گرفته است، گفت: شرکت‌های هواپیمایی برنامه‌ای برای دور زدن تحریم‌های آمریکا دارند، اما به دلایل امنیتی نمی‌توانیم این راهکار‌ها را بازگو کنیم، اما مطمئن باشید که شرکت‌های هواپیمایی سعی دارند ناوگان حمل و نقلی خود را نوسازی کنند.

شرکت‌های هواپیمایی آزاد هستند با کمپانی‌های سازنده و فروش هواپیما وارد مذاکره شود

در ادامه رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه در چند سال گذشته برای ورود ناوگان‌های هوایی به کشور محور‌های اساسی را دنبال می‌کنند، گفت: توسعه ناوگان هوایی، تجهیز فرودگاه‌ها و آموزش از مهم‌ترین محور‌هایی است که سازمان هواپیمایی دنبال می‌کند و نحوه اجرایی شدن آنها را از طریق شرکت‌های هواپیمایی پیگیر است.

وی با اشاره به اینکه سازمان هواپیمایی تنها اقدامات کارشناسی را انجام می‌دهد، گفت: شرکت‌های هواپیمایی باید الزاماتی را که سازمان هواپیمایی برای ورود هواپیما‌ها عرضه کرده است را رعایت کنند و تمام ناوگان حمل و نقل باید استاندارد‌های ایمنی را داشته باشند.

وی توضیح داد: شرکت‌های هواپیمایی آزاد هستند با کمپانی‌های سازنده و فروش  هواپیما وارد مذاکره شوند و آنها باید پاسخگوی مطالبات مردم برای ناوگان هوایی باشند.

بر اساس برآورد‌های رسمی وزارت راه و شهرسازی ناوگان هوایی کشور در ۱۰ سال پیش رو به حدود ۵۰۰ فروند هواپیما نیاز دارد به طوری که ورود ۱۶ فروند هواپیما منجر به حل مسئله صنعت هوایی نشده و همچنان نیازمندی‌هایی در این زمینه وجود دارد.

به گفته بسیاری از کارشناسان صنعت هوایی از آنجا که اغلب قطعات هواپیما توسط شرکت‌های آمریکایی ساخته شده نمی‌توان انتظار داشت که با اجرای ساز و کار مالی ایران و اروپا شاهد فروش قطعات، تجهیزات و ناوگان نو به ایران باشیم، زیرا که فروش آنها به ایران نیازمند مجوز اوفک است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
الان وقتشه بريم از بويينگ مكس بخريم قول ميدم ايندفعه في الفور دويس سيصد تا بهمون ميدن
Germany
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
چرا دولت حاضر به حمایت از صنعت نیست چرا برای ساخت هواپیما در ایران کاری نمی کنند افزایش قدرت خود اتکایی کسی نیست جلوی مدیران را بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۳:۰۱ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
فعلا پولی برای این کارها نیست و صد البته دانشی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
فك كرديم ده بيستا ايرباس ٣٨٠ دارن ميارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
باید خودمان بسازیم ایرانی میتوانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
حالا که اینقدر عده ای وابسته اند پس نسازید فقط بخرید.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۴:۳۱ ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
هواپیما با موشک فرق فوکوله .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
برجام هیچ سود معیشتی برای زندگی ما نداشت
Germany
محمد زاده
۲۳:۴۴ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
این گوشه کوچکی است از نتایج بدعهدی های آمریکا و اروپا نسبت به تعهدات آنها در «برجام» !!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۴۹ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
یک جاده ای / بزرگراهی مخصوص هواپیماهای از رده خارج درست کنید تا از این به بعد هواپیماهای از رده خارج مسافران را زمینی جابجا کنند نیاز به پلیس راه هم ندارد عوارضی هم نمی خواهد
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۱:۳۹ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
چاره ای نیست باید بسازیم. خیلی سخته ولی چاره ای نداریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
فعلا مشکل مرغ و گوشت رو حل کنین هواپیما پیش کش
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله 2
۱۶:۱۴ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
سوال این است : چرا آمریکاوغرب مارا تحریم کرده ؟
وچرا ما خودمان راتحریم کردیم با عملکرد اشتباهمان ؟
Germany
ناشناس
۰۶:۳۶ ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
آقا عبدالله؛
سوالتان خیلی کلی است! و منظورتان برای مخاطب مشخص نیست!
چون اینگونه سوالات ابعاد وسیعی میتواند داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
دبیر
۱۳:۵۸ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
اگر امریکاییها بدانند چه جوانانی در این کشور هستند هواپیما مفت میدن که رقیب نباشند.مسولین هم این مسله را نمیدانند. برای اثبات این مسله توانمندی موشکی نمونه ای است از توانایی جوانان.کیست که ببیند؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
ایرانی به خودت ببال که اینقدر توانستی و توانایی داری ،این مورد را هم نشان بدهیم که میتوانیم بسازیم ،خوبش را هم بسازیم.
برای همیشه نمیتوان به دست دیگران نگاه کرد!!!!
Iran (Islamic Republic of)
فرزند ایران
۱۳:۴۹ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
روزی باید آغاز کرد چه بهتر که آغاز کارمان از امروز باشد ،آینده بدست خودمان و جوانان مان است اگر بخواهیم میتوانیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
امریکا فروش هواپیما را به ایران تحریم کرده اما فروش سیگار و هرچیزی که باعث نابودی جوانان کشور بشه را ازاد گذاشته و این بهترین دلیل برا دشمنی اون نسبت به ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۳ ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
بله
Iran (Islamic Republic of)
طهماسب بختیاری
۱۳:۱۹ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
در دانشگاهها و پژوهشگاه‌های و آموزشگاهها و با دگرگون و پویا کردن صنایع بفکر ساخت زیر ساخته‌ای برترین هواپیماهای مسافربری در کشور خودمان و با طراحی دانشمندان خودمان باشیم،هیچگاه توان بالای جوانان باغیرت و باهوش خودی را دست کم نگیرید .دولتها هیچ وقت از خودکفایی در تجهیزات و قطعات و سیستمهای الکترونیک و....غافل نشوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
زیرساختها را برای ساخت هواپیما در کشور فراهم کنید تا ابد که نمیشه همیشه خریداربود ،چه بسا برای خرید هم تاوان سنگینی همچون گذشته داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
زیر بیست سال یعنی ۱۹ سال کار کرده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
هر وقت گفتي وارد شد قبوله نه اينكه وعده و وعيد بدين
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
مردم ایران یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان باید هواپیمای ۲۰سال کارکرده سوار شن...تازه اونم واسه کسایی پول خرید بلیطشو دارن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
جای تاسف است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
چرا خودمون نمیسازیم
آخرین اخبار