وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

ضرورت برنامه ریزی ساخت فرودگاه مدرن در کشور/ آغاز ساخت پایانه هوایی ایران‌ شهر بعد از بهار ۹۸

اسلامی گفت: با توجه به آنکه با استانداردهای یک فرودگاه مدرن فاصله داریم، از این رو باید برنامه ریزی دقیقی برای ساخت آن داشته باشیم.

روابط عمومی// ضرورت برنامه ریزی ساخت فرودگاه مدرن در کشوربه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از اجرای عملیات طراحی و ساخت پایانه هوایی ایران‌ شهر پس از افتتاح ترمینال سلام خبر داد.

 وزیر راه و شهرسازی گفت‌: امروز در دنیا فرودگاه‌ها نماد توسعه و پیشرفت کشور محسوب می‌شوند و ما باید شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) را به نماد توسعه کشور تبدیل کنیم، ما با ساخت یک فرودگاه مدرن می‌توانیم توانایی خود را در رشد و توسعه کشور برای جهان به نمایش بگذاریم.

وی افزود: همچنان با استاندارد‌های یک فرودگاه مدرن فاصله داریم و باید برای ساخت فرودگاه‌های مدرن در کشور برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم.


بیشتر بخوانید: ترمینال سلام در بهار سال آینده افتتاح می‌شود/ ایران ایر زیان‌ده نیست


اسلامی با اشاره به طرح جامع توسعه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در افق ۳۰ سال، بیان کرد: این طرح یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها برای ساخت فرودگاهی مدرن در کشور است و می‌تواند شهر فرودگاهی امام (ره) را به نماد رشد و توسعه کشور تبدیل کند.

وزیر راه وشهرسازی ادامه داد: یکی از پروژه‌های مهم که با محوریت توسعه صنعت فرودگاهی کشور انجام شده، ساخت ترمینال گالری سلام با مدرن‌ترین تجهیزات است که ظرفیت اعزام و پذیرش ۵ میلیون مسافر در سال را دارد.

‌وی در پایان تصریح کرد: گام دیگری که باید با هدف ایجاد فرودگاه مدرن در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برداریم، ساخت ترمینال ایران شهر است که عملیات اجرایی برای طراحی و ساخت آن باید پس از افتتاح ترمینال سلام صورت گیرد؛ بنابراین گزارش ترمینال ایران شهر در فاز نخست قابلیت اعزام و پذیرش ۲۵ میلیون مسافر در سال را دارد و در فاز نهایی ظرفیت اعزام و پذیرش آن به بیش از ۱۰۰ میلیون مسافر در سال خواهد رسید؛ بنابراین گزارش وزیر راه و شهرسازی پیش از این اعلام کرد پایانه سلام در نیمه بهار ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/

ساخت پایانه‌ ایران‌‌شهر ‌پس از افتتاح پایانه سلام آغاز می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار