معاون فنی و زیر بنایی شرکت راه آهن مطرح کرد؛

قابلیت جابه‌جایی ۶ میلیون تن بار در سال با راه‌اندازی قطار قزوین- رشت

یزدانی گفت: با راه‌اندازی قطار قزوین- رشت شاهد جابه‌جایی ۶ میلیون تن بار و یک میلیون مسافر در سال خواهیم بود.

قابلیت جابجایی ۶ میلیون تن بار در سال با راه‌اندازی قطار قزوین- رشتمازیار یزدانی معاون فنی و زیر بنایی شرکت راه آهن در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه پروژه راه آهن قزوین - رشت از لحاظ پتانسیل باری بسیار با اهمیت است، گفت: راه آهن قزوین - رشت از غرب دریای مازندران می‌تواند به صورت ریلی به شبکه راه آهن سراسری متصل شود.

وی با اشاره به اینکه پتانسیل باری که در سه بندر کاسپین، انزلی و آستارا وجود دارد از طریق این پروژه ریلی جابه‌جا می‌شود، گفت: این پروژه با توجه به ظرفیت و حجمی که دارد می‌تواند بارهایی که از کشورهای آذربایجان وارد آستارا می شود را جابه جا کند.

یزدانی بیان کرد: با راه‌اندازی این پروژه ریلی شبکه راه آهن شمال کشور به جنوب کشور متصل می‌شود و بار‌ها می‌تواند از شمال کشور به بندرعباس و یا سایر شهر‌های جنوبی متصل شود.

معاون فنی و زیر بنایی شرکت راه آهن با اشاره به اینکه راه‌اندازی این شبکه ریلی نقش موثری در کاهش تصادفات و کشته‌های جاده‌های شمالی دارد، گفت: در گذشته تنها بار‌های شمالی کشور از طریق اتوبان قزوین - رشت جابه‌جا می‌شد، اما با راه‌اندازی این پروژه ریلی می‌توانیم شاهد کاهش مصرف سوخت و افزایش جابه‌جایی حجم بار‌ها باشیم.

وی تصریح کرد: با تکمیل قطعی رشت تا آستارا این پروژه ریلی به اتحادیه جماهیر شوروی متصل می‌شود و بعد از این حمل و نقل ریلی به صورت یکپارچه از بنادر کشور‌های سی آی اف به بندر عباس و هند متصل می‌شود.

یزدانی به بخش مسافری این پروژه ریلی اشاره کرد و افزود: هم اکنون با توجه به اینکه این خط ریلی به صورت کامل راه‌اندازی نشده، اما شاهد تقاضای مسافر و بار در این مسیر هستیم.

معاون فنی و زیر بنایی شرکت راه آهن گفت: این پروژه ریلی قابلیت جابه‌جایی مسافر تا یک میلیون نفر را دارد و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده هر نیم ساعت یک قطار در این مسیر مسافران را جابه‌جا می‌کند.

وی با بیان اینکه راه آهن ایران به صورت همزمان قابلیت جابه‌جایی مسافر و بار را به صورت ترکیبی دارد، گفت: این مسیر بسیار پرترافیک بوده و ما می‌توانیم با راه‌اندازی این پروژه ریلی شاهد کاهش حجم ترافیک در این مسیر باشیم.

یزدانی اظهار کرد: خوشبختانه طراحی این پروژه ریلی با نگاه گردشگری بوده و طراحی خاص و بسیار زیبایی در این مسیر ریلی شده و مسافران می‌توانند بدون دغدغه از این مسیر لذت ببرند.

معاون فنی و زیر بنایی شرکت راه آهن بیان کرد: تا اطلاع ثانوی حجم جابه‌جایی بار در این مسیر کمتر در نظر گرفته شده، بنابراین ظرفیت جابه‌جایی مسافر را در این بخش افزایش داده‌ایم.

انتهای پیام/

اتصال به شبکه ریلی بین المللی با تکمیل قطعه رشت تا آستارا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار