گره در صنعت فرش استان مرکزی

استان مرکزی به سبب بی‌توجه‌ای و ایجاد رقبای جدید جایگاه سومین یا چهارمین استان کشور در زمینه صنعت فرش را از دست داد

گره در صنعت فرش استان مرکزیبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، استان مرکزی به سبب بی‌توجه‌ای و ایجاد رقبای جدید جایگاه سومین یا چهارمین استان کشور در زمینه صنعت فرش را از دست داد.

سیدعلی آقازاده استاندار استان مرکزی  در کارگروه فرش استان مرکزی گفت: برگزاری این کارگروه‌ها بیشتر برای برطرف کردن مشکلات و موانع است، کارگروه یعنی کارشناسی لازم و دقیق قبلا انجام شده و باید در آن تصمیمات لازم برای برطرف کردن مشکلات گرفته شود.

آقا زاده افزود: صنعت فرش منبع ریالی و ارزی بسیار خوبی در شرایط کنونی است، به همین دلیل باید در حد توان درراستای برطرف کردن مشکلات صنعت فرش استان گام برداریم، زیرا استان در زمینه تولید فرش توانایی بسیار خوبی دارد، باتوجه به این که کارگروه در زمینه اعتبارات زیاد دستش باز نیست باید با همکاری وکمک هم مشکلات را پشت سر بگذاریم. این جلسات باید مسیر اجرایی برطرف کردن مشکلات و موانع باشد، استان مرکزی در آینده نچندان دور جزو سومین یا چهارمین استان کشور در زمینه صنعت فرش بود، اما متاسفانه به سبب بی‌توجه‌ای و ایجاد رقبای جدید مشکل دار شد، که باید به آن توجه ویژه شود.

استاندار مرکزی در پایان با اشاره به قانون بیمه کارگاه‌های فرش‌بافی گفت: هم اکنون باید مانع این که بیش از پنج نفر در کارگاه‌ها بیمه نمی‌شوند را برطرف کنیم، اگر این مهم در حوزه اختیار استان است که در استان پیگیری شود اگر در حوزه اختیار استان نیست در سطح ملی و ریاست سازمان تامین اجتماعی در این زمینه رایزنی و مذاکره کنیم تا سقف پنج نفر برای کارگاه‌های تولیدی فرش برداشته شود.

همچنین محمدرضا حاجی پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز گفت: نیاز سنجی، تدوین، اجرا و ارزیابی برنامه‌های آموزشی، افزایش کیفیت فرش دستبافت استان مرکزی، به کارگیری روش‌های نوین بازاریابی، بهسازی زیرساخت‌های فیزیکی، ایجاد بانک اطلاعات، استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود نهاد‌های مرتبط، ایجاد انگیزه در فعالان صنعت فرش، انجام مطالعات امکان سنجی، بازاریابی و رونق بخشیدن به نشان‌های تجاری شناخته شده، بررسی و ساماندهی مراحل تامین مواد اولیه، تولید فرش و فروش و ایجاد تشکلی برنامه محور به عنوان مدیریت متمرکز این صنعت ۱۰ راهبرد سند توسعه صنعت فرش استان مرکزی است.

انتهای پیام/ ک.

حل مشکل سقف بیمه ۵ نفر در کارگاه فرش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.