در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جلوگیری از اجرای طرح‌های موازی آموزشی و پرورشی در دوره ابتدایی

مدیرکل دفتر آموزش ابتدایی با اشاره به تعدد طرح‌های آموزش و پرورشی از کاهش و ادغام این طرح‌ها برای سال تحصیلی جدید خبر داد.

جلوگیری از افزایش ترافیک طرح‌های متعدد  آموزشی و پرورشی دانش آموزان دوره ابتداییبه گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، تعدد طرح‌های آموزشی و پرورشی در مدارس آن هم در مقاطع تحصیلی پایین‌تر و با وجود خلاهای زیرساختی همچون تراکم بالای کلاس درس یکی از چالش‌های اصلی معلمان و حتی اولیا شده است؛ برنامه‌هایی که دانش‌آموزان را در دریایی از ایده‌های متعدد غرق می‌کرد، اما اغلب این طرح‌ها عمق کافی برای رویکرد تربیتی ندارند  و حتی اجرای آن‌ها اغلب ناقص است.

طرح‌هایی همچون جشنواره جابرحیان، مسابقات علمی و آموزشی برخی موسسات خاص، برنامه های متناسب با برنامه درسی و اقتضائات مدرسه و منطقه از جمله  مواردیاست که باز شدن همزمان پرونده‌های همه آن‌ها دانش آموزان و حتی معلم را سردرگم می‌کند.

انتقاد معلمان از ایجاد تعدد طرح ها در مدارس

مرتضی شکوهی مدیرکل دفتر آموزش ابتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ساماندهی طرح‌های متعدد در نظر گرفته شده برای دوره ابتدایی اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که مدیران و معلمان به شدت درباره آن صحبت می‌کنند؛ تعدد طرح‌های اجرایی در آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: عمده تلاش معاونت آموزش ابتدایی افزایش تمرکز بر برنامه‌هایی است که ضمن تحقق برنامه درسی با شرایط این دوره تناسب داشته باشد.

شکوهی به تشریح سیاست‌های در نظر گرفته شده برای این رویکرد اشاره کرد و گفت: یکی از رویکرد‌های اتخاذ شده که اجرای آن سال آینده خواهد بود، انتقال بخشی از طرح‌ها و برنامه‌ها به فعالیت‌ها و طرح‌های بزرگتر است چرا که برخی از فعالیت‌ها هم در مدارس نه تنها به طور متمرکز بلکه در استان‌ها و مناطق در نظر گرفته می‌شود، به همین دلیل سعی داریم تا این چنین برنامه‌هایی را در قالب طرح‌های بزرگتر ادغام شوند.

مدیرکل دفتر آموزش ابتدایی با اشاره به اجرای طرح اتاق بازی و یادگیری تصریح کرد: بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌های در نظر گرفته شده در بطن طرح بازی و یادگیری قرار خواهد گرفت.

شکوهی با اشاره به اینکه پروژه بازی و یادگیری بستر و زمینه لازم برای اجرای طرح‌های متعدد ویژه کودکان است، گفت: این طرح به پیشبرد هر چه بهتر برنامه درسی دانش آموزان ابتدایی هم کمک بسزایی می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه هدف معاونت ابتدایی کاهش طرح‌های موازی است، اظهار کرد: با این سیاست طرح‌های متعدد کاهش می‌یابد علاوه بر آن از افزایش طرح‌ها و برنامه‌های متمرکز جلوگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
یک زمانی هم قرار بود دانش اموزان دبستانی فن شنا اموزش ببینند که نشد.
United States of America
ناشناس
۱۱:۲۷ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
باید مسئولان پیگیر این موضوع باشند هر چه زودتر
آخرین اخبار